nieuwe vijver op airlift john en marian

Started by johnlith, April 16, 2020, 22:16:56 PM

Previous topic - Next topic

Quickie

Heel mooie project.  :y:  suc6 met de afwerking

johnlith

dank je voor alle leuke reacties. hier word nog regelmatig  gereageerd. ik heb alles ook op een ander forum staan, daar word nauwelijks gereageerd.

ik vind het ook leuk om naderhand terug te kunnen kijken.

Madinees

Quote from: johnlith on July 19, 2020, 20:44:08 PM
dank je voor alle leuke reacties. hier word nog regelmatig  gereageerd. ik heb alles ook op een ander forum staan, daar word nauwelijks gereageerd.

ik vind het ook leuk om naderhand terug te kunnen kijken.

Ik vind dat ook wel jammer. Tegenwoordig is alles zo 'vluchtig' in app-groepen en Facebook. Juist voor dit soort zaken is een forum veel interessanter.

Bas42

Man man wat een werk maar wat is het mooi geworden  :y:. Mooi om te zien hoe ook aandacht bested wordt aan alle details.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

SjuulD

Leuk 2e filmpje !  Mooi dat je alles zo nog eens terug kan kijken .  Misschien dat je het al eens hebt gezegd maar wat is de reden om niet te polyesteren ? Dat had je misschien nog wel zelf kunnen doen  ;)

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

johnlith

had ik zeker zelf gekund.
maar om versch. redenen.

eerst toch de prijs.
hier hebben we kleigrond, en woon ik 150 meter van een rivier. huizen staan op palen.
dus altijd de kans op verzakken, al ben ik daar niet zo bang voor.
en heb goede ervaringen met folie bij vorige vijvers.

Bas42

Eens. Een mooie strak gelaste folievijver (en dat moet in een gemetselde vijver kunnen lijkt mij) doet niet onder voor een gepolyesterde vijver .... Ik zou de vraag om draaien. Waarom polyester? Ik zie meer voordelen voor een foliebak. Zeker met je argument van zettingen in de bodem.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

BramCost

Ziet er allemaal prachtig uit! De airlifts ook. Benieuwd wat de flow zal zijn.

Zag op facebook de folie langs komen. Benieuwd naar de volgende update!!
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

johnlith

Quote from: BramCost on July 25, 2020, 22:28:00 PM
Ziet er allemaal prachtig uit! De airlifts ook. Benieuwd wat de flow zal zijn.

Zag op facebook de folie langs komen. Benieuwd naar de volgende update!!
hoi Bram,
de precieze flow zal ik waarschijnlijk nooit weten. er zijn niet zo veel mensen met een flow  meter.

johnlith

en ondertussen is deze week de folie er in gekomen.

johnlith

vervolg folie.
ook maar meteen een water meter er tussen gezet. wil toch graag  weten wat er strax in zit.

johnlith

de man  van de folie had er toch graag een laag water in. daarom maar gevuld tot de laagste doorvoer. de leidingen zijn nog niet aangesloten omdat de filterput nog niet klaar  is.
en dan ook maar meteen het zwembad leeg pompen en de vissen meteen verhuizen.

ik heb bij het vullen met de tuinslang en de meter verschillende keren de diepte en de waterstand gemeten. zo kan ik uitrekenen hoeveel water er van het zwembad is bijgekomen.

er zit nu 11.5m3 water in. en de oude  vortex tijdelijk omgebouwd tot bewegendbed. ook heb ik er nog een paar matten bij kunnen doen.

nu is de zelfgemaakte kamerfilter weer leeg om straks aan te sluiten.

johnlith


Perry

Toch weer een mijlpaal de slang erin  :y:
Water erin is ook veiliger voor als je er wat in zou laten vallen
Dan zinkt het rustig ipv hard met kans op een gat

Echt een super project 

johnlith

afgelopen tijd de vijver rondom aangevuld,
riolering naar de filterput gelegd, waterleiding en stroomkabel ook naar de filterput gelegd.
de laatste 2 heb ik in een 110 mantelbuis gelegd.

de kamerfilter hebben we in de filterput gezet toen ik op maaiveldhoogte was. dan hoeven we hem niet over  een muur heen te tillen.