Mudpond Games 2020 | Showa van Stefan

Started by Noodle, March 22, 2020, 16:27:17 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Super blij met deze tosai van de Niigata breeders veiling.
Volgens Shigeyoshi Tanaka de beste tosai showa die verkocht is door de farm dit jaar.
Waarschijnlijk gaat deze in de mudpond blijven tot oktober.

Volgens Shige 95% kans Female.
Ca. 25 cm

Spannend!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Is idd een hele gave koi met nog een mooie ontwikkeling te gaan. Mooie lange kop en een geweldig beni patroon. Als het sumi nog mooi door gaat komen is hij klaar voor de shows  :y:. Hele goede aankoop.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Echt een topper
Deze showa viel me bij de foto's voor de veiling al op
Was zeker 1 van mijn favorieten 🤩

Madinees

Zeer mooi! Ben benieuwd naar de ontwikkeling.

Noodle

Helemaal van de foto had ik dit niet aangedurfd  ;D dus er is ook een filmpje van de kweker/veiling.

https://youtu.be/heO3uPtz0Ss
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

nico1012

dit gaat een hele leuke showa worden om te volgen.
Zou deze snel naar nl halen ;-)

Noodle

Quote from: nico1012 on March 23, 2020, 11:53:22 AM
dit gaat een hele leuke showa worden om te volgen.
Zou deze snel naar nl halen ;-)

Ja dat is de vraag.
In oktober gaan we naar de Japan met de KoiCave.
Het is natuurlijk wel erg leuk om m zelf uit de mudpond te trekken...  :-\
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

SjuulD

Erg fraaie showa, zoals 33reer gezegd echt een mooi beni patroon. Nu al een imposant visje.

Zelf zou ik hem niet, (durven) kopen denk ik afhankelijk van de prijs natuurlijk.

Als je een garantie hebt dat deze ook daadwerkelijk in een mudpond beland dan zou ik dat zeker doen.

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

SjuulD

Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bas42

Ik ken de prijs niet maar ook weer een hele interessante vis voor de toekomst. Ben benieuwd hoe het sumi gaat ontwikkelen maar had hem zomaar kunnen kopen .... Gaaf beni patroon.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

Zojuist nog wat info van de kweker gekregen waar ik nog enthousiaster van wordt.

De vader van deze showa is er eentje die nog gekweekt is door de vader van Shigeyoshi. De koi meet momenteel 77 cm, mooie lengte voor een male. Deze male wordt met name gebruikt voor de goede huidkwaliteit en het sterke beni. Dit is 100% de vader omdat de bevruchting handmatig is verricht met alleen deze male. De foto is van het moment van deze procedure. Daarom zit de koi er niet helemaal top bij op de foto.

Het wordt nog mooier, ook al is hier nog geen foto van. De moeder is het zusje van Marujyu's wereldberoemde Big Tancho Showa. Deze female oyagoi had op het moment van bevruchten een lengte van 94 cm!

Al met al goed nieuws wat de genen van de tosai betreft, nu maar hopen dat de potentie er ten volle uit gaat komen, DUIMEN!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Altijd leuk dit soort informatie

Bas42

Klink idd als een hele goede en beloftevolle aankoop. Jaloers!!! Veel succes er mee en we verwachten wel zo nu en dan een update tzt  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

Deze koi is zoals gezegd eerder aangeschaft via de veiling.
Aangezien deze tosai ook in de mudpond bij Marujyu gaat hebben we deze voor het overzicht ook toegevoegd aan de games.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry