News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

vijver van Dennis

Started by Dennis, January 17, 2020, 21:16:54 PM

Previous topic - Next topic

Fredb

Je moet (na ja,, moet,,,) wel zorgen dat je leidingen luchtvrij zijn. Dit geeft ook weerstand. Ik had toch gekozen voor 63. Dat scheelt volgens mij best veel energie

Dennis

Ik heb de wp op de dezelfde aanvoerleiding staan als de waterval.Als ik de waterval uitzet kan ik de pomp op de zachtste stand zetten,dan is de leiding van de wp wel vol.Het water mag toch ook niet te snel door de wp lopen,het moet toch de tijd krijgen om op te warmen?

Fredb

volgens mij hoeft dat niet. Als het er snel door stroomt heb je veel minder temperatuurverschil in je retour. De WP geeft zijn warmte dan aan meer water af. (mijn gedachte is ook, dat de warmte makkelijker aan kouder water wordt afgegeven, dan aan warmer water. Maar ik weet niet of dat waar is)

Dennis

Ik heb ergens eens een filmpje gezien van iemand die de wp zo afstelde dat ie net genoeg water kreeg en niet in storing ging, en beweerde dat de wp zo optimaal benut werd.Maar jou gedachte vind ik ook logisch klinken.

Fredb

Het is net als een filter. Daar zijn qua doorstroming ook verschillende meningen over