News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

vijver van Dennis

Started by Dennis, January 17, 2020, 21:16:54 PM

Previous topic - Next topic

Albert-jan

Erg mooie kwaliteit koi zo te zien. Prachtige vijver ook :y:
10m3 vijver met 9 koi.

Bartje

25 m3 met AEM trommel, los bewegend bed (150L). Tower filter met trickle.

Ilco

14m3 vijver met 11 koi. Spierings COMBI BED 25 FILTER
Mijn Vijver: https://koicave.nl/forum/index.php?topic=371.0

Dennis

Vanaf nu ga ik het bwb regelmatig bijvullen met helix,om de nitriet pieken weg te krijgen.De inhoud  van mijn bwb is ongeveer 400 liter, er zit nu 125 liter helix in,dit wil aanvullen tot 200 liter helix,en daarna nog 100 liter k1 plus media. De helix is al ingedraaid met huishoudammonia.

Perry

Waarom K1 als helix meer oppervlakte heeft

Dennis

helix heeft een beschermd oppervlak van 859m3 en de k1 plus{die ook in het tempestfilter zit} een beschermd oppervlak van 1025m3.

Perry

Is die ook groter dan de oudere K1

Dennis

De oude k1 ken ik niet,maar de k1 plus heeft een doorsnede van 1,2 mm en is 0.8mm hoog.

Dennis

Na een jaar weinig met de vijver bezig te zijn geweest,We hebben ons huis een stukje uitgebreid :),ga ik nu maar eens weer knutselen aan en in de filterput.
Er komt een trickle op de combi en wil een warmtepomp plaatsen.
Volgende week ga ik beginnen de filter put een stuk op te hogen voor de trickle.De warmtepomp wil ik op de aanvoerleiding van de waterval zetten,alleen de retour van van de warmtepomp wil ik niet via de waterval laten lopen,maar via de combi,om zoveel mogelijk afkoeling tegen te gaan.
Word vervolgd.

Dennis

Zou een 13,5 kw warmtepomp voldoende zijn om 32m3 water te verwarmen?Dan heb ik het over het voor en najaar verlengen,en in de winter rond de 8 graden houden.

Madinees

Quote from: Dennis on March 08, 2022, 07:12:59 AM
Zou een 13,5 kw warmtepomp voldoende zijn om 32m3 water te verwarmen?Dan heb ik het over het voor en najaar verlengen,en in de winter rond de 8 graden houden.

Ja dat lukt wel. Ik doe met een 7,5 kw warmtepomp een vijver van 21m3.

Dennis

Oke,dacht zelf ook wel dat het voldoende zal zijn.Iemand nog advies voor trickle vulling?

abroeders

Quote from: Dennis on March 13, 2022, 10:34:15 AM
Oke,dacht zelf ook wel dat het voldoende zal zijn.Iemand nog advies voor trickle vulling?

Infrared bacteria home, die ronde staafjes. Zou zoals ik begrijp de 'holy grail' van trickle/shower vulling moeten zijn.

Dennis

Gisteren bezig geweest met het ophogen van de filterput.Ik zet er een omheining omheen van douglas hout,zodat het straks een schuurtje lijkt Ik hoop dit weekeeinde het dak er nog op te krijgen..Zo kan de trickle op het combi filter geplaatst worden.Aankomende vrijdag word de trickle opgehaald.Het is een 3 laagse trickle geworden over de gehele breedte van de combifilter,Ik wil het water uit de trommelkamer pakken,en zal rechtstreeks op de retour van de vijver aangesloten worden.De warmtepomp zal dan ook op die retour aangesloten worden.

Dennis

Fotos komen nog,heb net mijn usb kabel van mijn fototoestel naar zijn grootjes geholpen :'(