News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kohaku Miyoshi

Started by BramCost, December 23, 2019, 10:48:03 AM

Previous topic - Next topic

BramCost

Goedemorgen,

Voor aankomend seizoen heb ik 2 vissen aangekocht,
waaronder deze Kohaku van Miyoshi 42CM Female.

Erg blij met de bouw en huid, hoop dat als deze dame breder wordt meer wit te zien zal zijn.

wat vinden jullie??

Is er toevallig ook iemand die mij wat over Miyoshi kan vertellen?



13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

Theokoi1962

Ook prima vis met potentie volgens mij. Goede bouw en prima huid; mooi egaal beni. Nette tweestap met een mooie odome. Ook een spannende vis om te volgen
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

BramCost

Goedenmorgen!

Ik heb gisteravond mijn Kohaku overgeplaatst naar de vijver.

Bij ophalen was ze 42cm (18 mei)
Nu meet ze 47 cm. Dat is niet extreem veel groei
Maar ik ben blij met de body en huid.

Wat vinden jullie?!
https://youtu.be/6sYHlOAAI-A
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

Bas42

Ik vind het nog steeds een hele mooie kohaku. Het patroon oogt wat saai maar als deze vis body en lengte gaat pakken wordt zo'n patroon alleen maar beter. Het beni lijkt er goed op te liggen en egaal van kleur. Sashi en kiwa lijken ook mooi afgelijnd. Ook het shiroij lijkt goed van kwaliteit. Mooie en goede huidkwaliteit. Beni patroon loopt mooi door tot tussen de ogen en een goed odome. Kortom een hele mooie kohaku die zeker een aanwinst is voor iedere vijver. Mogelijk geen harde groeier maar ken de omstandigheden niet van de afgelopen periode dus dat zou nog weleens mee kunnen vallen. Mocht je er vanaf willen mag je altijd bellen  ;) :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

BramCost

Quote from: Bas42 on July 31, 2020, 13:14:00 PM
Ik vind het nog steeds een hele mooie kohaku. Het patroon oogt wat saai maar als deze vis body en lengte gaat pakken wordt zo'n patroon alleen maar beter. Het beni lijkt er goed op te liggen en egaal van kleur. Sashi en kiwa lijken ook mooi afgelijnd. Ook het shiroij lijkt goed van kwaliteit. Mooie en goede huidkwaliteit. Beni patroon loopt mooi door tot tussen de ogen en een goed odome. Kortom een hele mooie kohaku die zeker een aanwinst is voor iedere vijver. Mogelijk geen harde groeier maar ken de omstandigheden niet van de afgelopen periode dus dat zou nog weleens mee kunnen vallen. Mocht je er vanaf willen mag je altijd bellen  ;) :y:

Bedankt voor de fijne opmerkingen. Zo leer ik weer wat over patroon kenmerken en benamingen .

Het hoeft in principe geen vis van 80cm te worden voor mij. Een mooie vis van 65 doet voor mij ook voldoende😅 we wachten het af en hoop dat ze nog een x aantal cms pakt deze zomer in de vijver
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

Bas42

En vergeet niet een update te posten medio September  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

BramCost

Quote from: Bas42 on August 10, 2020, 09:17:23 AM
En vergeet niet een update te posten medio September  ;)


Kon helaas geen fotos schieten dit jaar. zal dit van het jaar wel inplannen!
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi