News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Temperatuur wisseling

Started by SjuulD, July 25, 2019, 10:07:22 AM

Previous topic - Next topic

SjuulD

Hallo,

Ik merk de laatste dagen dat de koi wat lusteloos zijn en dat er een enkele af en toe een keertje aan het flitsen is. De afgelopen keer met deze temperaturen gebeurde vrijwel het zelfde. Eetlust is een stuk minder dan wanneer het bijvoorbeeld 28 graden is.
Voer word nu vooral in de avond genuttigd terwijl het normaal de hele dag door gaat.

Zijn er meer die hier last van hebben of moet ik toch maar een afstrijkje maken?

Mvg.
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Rob en tara koi

Hier het zelfde
Ligt gewoon aan het weer en de luchtdruk

doqu

Hier ook hetzelfde, zat gisterenavond vol verbazing te kijken wat ze aan het doen waren ::)

GinRin

Zuurstof. Als er te weinig zuurstof in het water zit stopt de vis met eten (verbranden kost namelijk veel zuurstof) en kan lusteloos worden.

Joop

SjuulD

Moet  ik me daar zorgen om maken? Kan er nu geen zuurstof pomp bij zetten, er draait er wel 1 continu op de vijver

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

GinRin

Zorgen is een groot woord. De karper kan overleven op weinig zuurstof. Of het goed en gewenst is, is een ander verhaal. Probeer minimaal 5 mg/l zuurstof aan te houden als ondergrens. Liever nog 7 mg/l minimaal.

Joop

Rob en tara koi

Quote from: GinRin on July 26, 2019, 16:03:49 PM
Zuurstof. Als er te weinig zuurstof in het water zit stopt de vis met eten (verbranden kost namelijk veel zuurstof) en kan lusteloos worden.

Joop

Zuurstof lijkt me niet zit hier met 8mg zuurstof in het water en ze vertonen het zelfde gedrag