Croesmaster vijver

Started by Croesmaster, June 27, 2019, 21:57:44 PM

Previous topic - Next topic

Croesmaster

In 2011 mijn 23m3 vijver verbouwd naar een van 43m3. Reden was dat ik met de oude geen schik meer had. Niet helder, vissen deden het niet goed en elk jaar moest ik meermaals behandelen. Achteraf verklaarbaar. Het was een soort van natuurvijver met een veel te klein filter erop.
Toen maar een flinke investering gedaan in een UB filter met daarvoor een ultrsieve 5. Zware pomp erop en natuurlijk een UV.
Op zich een prima systeem maar na een paar jaar begon het toch weer te knagen.  Veel last van zweefalg. Kon niet voldoende voeren naar mijn zin en al met al veel werk om het naar behoren te laten draaien / functioneren.
Ik wilde verder en toename verdiept in wat nu voor mij het ideale systeem zou zijn.
Begin vorig jaar een Redlabel combi 50/55  aangeschaft. 2x een 20m3 ANP en 1 13m3 ANP pomp erop. Trickelfilter meteen geplaatst om zo het nitriet verhaal wat sneller aan te kunnen pakken. Tot op heden ben ik zeer content ermee. 

Perry

Skon plons en filter henrie  :y:

Croesmaster


Ilco

Ziet er allemaal netjes uit  :y:
14m3 vijver met 11 koi. Spierings COMBI BED 25 FILTER
Mijn Vijver: https://koicave.nl/forum/index.php?topic=371.0

nico1012

erg mooie vijver. heb je ook een overzicht van je vissen

Budeltje

Deze heb ik live gezien. Het is inderdaad een mooie vijver met mooie vissen. Blij dat de nieuwe filtering je zo goed bevalt! Ik ben blij met jouw oude.
Fijn ook zo lekker die ruimte in je grote tuin.