News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Eigen kweek

Started by kelvin, June 18, 2019, 00:57:42 AM

Previous topic - Next topic

kelvin

Hier ga ik mijn eigen kweek voorstellen.

Op zondag 2 juni paaiden mijn karashigois, welke ik samen in een qbak had gezet.


5 juni zwommen de eerste kleintjes rond.


Filmpje van 7 juni, 3 dagen oud.


Foto van 10 juni in bijlage

Ondertussen merk je wel een grote uitval.
Waarschijnlijk komt dit door de grote hoeveelheid kois in de bak, stress van het verwijderen van vuil en gewoon natuurlijke selectie.

kelvin

Momenteel voeder ik met poedervoer en diepvries baby artemia

Bas42

Gaaf project en succes met de opgroei.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

ben jaloers. Succes met de opgroei

Bas42

Quote from: nico1012 on June 18, 2019, 10:35:29 AM
ben jaloers. Succes met de opgroei
Dat weet ik niet. Het is een gaaf en leerzaam project maar wat moet je straks met al die kleine visjes. Als particulier toch lasting om er vanaf te komen ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Heel leuk project vooral om te volgen
Dus blijven updaten mannen 👍🏻👌🏻

kelvin

Quote from: Bas42 on June 18, 2019, 11:34:18 AM
Quote from: nico1012 on June 18, 2019, 10:35:29 AM
ben jaloers. Succes met de opgroei
Dat weet ik niet. Het is een gaaf en leerzaam project maar wat moet je straks met al die kleine visjes. Als particulier toch lasting om er vanaf te komen ....

Hey, 2 jaar geleden deed ik dit ook al eens en had ik een honderdtal visjes. Ik verwacht dat van deze kweek ongeveer hetzelfde aantal zal overblijven, want je ziet wel dat het heel wat is uitgedund ivm de foto's.
Toen heb ik ze allemaal verkocht gekregen, gewoon de prijzen wat schappelijk houden  :y: ik ga in het begin 5 euro vragen voor de donkerdere magois en de kleinere chagois, erna wsl iets van een 10 euro voor de andere visjes.
Ook heb ik nog een natuurvijver waar ik ze in kan zetten, maar dat is enkel een optie voor de donkere, want ik denk dat de anderen rap een prooi gaan zijn voor snoek, reigers,...

Perry

Snoeken en reigers moeten ook eten 😝

Bas42

Quote from: kelvin on June 18, 2019, 23:03:13 PM
Quote from: Bas42 on June 18, 2019, 11:34:18 AM
Quote from: nico1012 on June 18, 2019, 10:35:29 AM
ben jaloers. Succes met de opgroei
Dat weet ik niet. Het is een gaaf en leerzaam project maar wat moet je straks met al die kleine visjes. Als particulier toch lasting om er vanaf te komen ....

Hey, 2 jaar geleden deed ik dit ook al eens en had ik een honderdtal visjes. Ik verwacht dat van deze kweek ongeveer hetzelfde aantal zal overblijven, want je ziet wel dat het heel wat is uitgedund ivm de foto's.
Toen heb ik ze allemaal verkocht gekregen, gewoon de prijzen wat schappelijk houden  :y: ik ga in het begin 5 euro vragen voor de donkerdere magois en de kleinere chagois, erna wsl iets van een 10 euro voor de andere visjes.
Ook heb ik nog een natuurvijver waar ik ze in kan zetten, maar dat is enkel een optie voor de donkere, want ik denk dat de anderen rap een prooi gaan zijn voor snoek, reigers,...
Goed te zien dat er over nagedacht is en met die prijzen zijn er idd genoeg hobbiesten die wel een paar visjes willen hebben. Succes met het groot brengen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Rinikoi

Gaaf! Succes met de opgroei

kelvin

Hierbij nog eens een update van de eigen kweek.
242 zijn er overgebleven, waarvan er al 105 zijn verkocht.
Momenteel heb ik nog 57 kleine apart zitten voor de verkoop en met 80 ga ik verder.
Zodra de 57 zijn opgehaald (normaal gezien morgen) komt er een nieuwe selectie te koop.


Perry

Zijn al flinke visjes  :y:

kelvin

Dank u wel Perry!

Een volgende selectie hiervan is te koop voor 5 euro/stukè

kelvin

#13
Hierbij een filmpje van de 4 die ik ga overhouden, de rest gaat al in de verkoop!

Vergeet het filmpje niet in HD te zetten!


Noodle

Hoi,
Wanneer kan ik die 4 komen halen?  :-*

Ik heb het verkoopdeel even verwijderd.
Wil je dit opnieuw plaatsen bij aangeboden aub, dan hebben we alles weer op zijn plek staan.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen