News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Sanke

Started by Albert-jan, May 24, 2019, 23:07:50 PM

Previous topic - Next topic

Albert-jan

Sanke leeftijd sansai, dit jaar doel = over de 50cm heen.
10m3 vijver met 9 koi.

Noodle

Nou de bouw is er om je doel op je sloffen te halen.
Flink voer dr in dan gaat dat zeker goed komen.
Succes.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Albert-jan

Update na 2j momenteel iets over de 50cm heen
10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Nette sanke maar geen super groeier ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Klopt ja, merk dat mijn koi allemaal niet echt hard meer groeien in de lengte. Qua bouw wel nog iets, heb ook geen hele grote vijver met maar 10kuub, dat speelt ook mee denk ik.

10m3 vijver met 9 koi.

abroeders

Mooie sanke hoor!

Wat groei betreft denk ik dat de inhoud er zeker mee te maken kan hebben. De concentratie groeiremmende feromonen loopt sneller op dan. Meer verversen kan bijdragen die concentratie naar beneden te krijgen (of Ozon). Ook de hoeveelheid opgeloste zuurstof in de zomer kan groeibeperking opleveren, maar dat zou je moeten nameten als je water warm is.

Langs de andere kant, het ligt er ook aan of je zelf de lengtegroei nastreeft natuurlijk. Twee koi van 50cm zijn véél minder belastend voor je systeem (en portemonnee) dan één jumbo van 1 meter. Hier wordt wel eens overheen gekeken als we het hebben over het aantal cm vis per m3. Een koi van 65 cm weegt ongeveer het dubbele van een koi van 50cm, en heeft ook de dubbele hoeveelheid voer nodig. Naast dubbele vervuiling kun je hieruit ook concluderen dat de lengtegroei steeds langzamer gaat naarmate de koi groter is. De koi moet namelijk meer gewicht aankomen om centimeters te maken.