Skimmer naar Ultrasieve zeef maken

Started by Ajaxwil, May 21, 2019, 23:28:43 PM

Previous topic - Next topic

Ajaxwil

Mijn drijvende skimmer zit met een 110 mm wanddoorvoer waar hij verloopt naar 50 mm en dan naar een put waar er een pomp zit die het water meteen weer terug in de vijver pompt met 50 mm, dus geen filter.
Vroeger pompte ik het in het plantenfilter maar dat is nu een lege bak met water (zonder planten)
Nu hoor ik van veel mensen dat ik deze lijn op mijn filterlijn bij moet plaatsen, dus op mijn Ultrasieve II uit laten komen, mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen?
Met welke diameter buis naar de US II en hoe aansluiten op de zeef, er zit op de zeef 2x 110 mm en daar zitten mijn 2 drains op.

Ajaxwil


Perry

Quote from: Ajaxwil on May 23, 2019, 19:24:22 PM
Niemand?

Zou door de naam kunnen komen 🤣

Maar ik vind het ook geen idee om die op de zeef aan te sluiten
Of het gaat zal aan liggen hoeveel je verpompt

Fredb

Ik heb twee drains op de zeef en de scimmer. Alle 3 110.  De scimmer zit op de zijkant. Op deze foto een beetje te zien

Perry

Quote from: Perry on May 23, 2019, 20:42:53 PM
Quote from: Ajaxwil on May 23, 2019, 19:24:22 PM
Niemand?

Zou door de naam kunnen komen 🤣

Maar ik vind het ook geen idee om die op de zeef aan te sluiten
Of het gaat zal aan liggen hoeveel je verpompt

Geen slecht idee bedoel ik

Bram 3.0

Hallo Huntelaar! Splits 1 invoer bodemdrain(2 x kranen) en koppel de skimmer met een 110 mm leiding aan die splitsing.Ga niet terug naar 50 mm vanaf de skimmer,anders werkt deze niet goed.
Gr Bram  3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0