News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Zweefalg en trommelfilter

Started by Bram 3.0, May 01, 2019, 09:22:54 AM

Previous topic - Next topic

Albert-jan

Hier laat mijn algen tapijtje los in de vijver waardoor de trommel elke 10min spoelt. Wat is nu wijsheid?

Heb de pomp flow nu al wat harder gezet en de uvlamp savonds iets langer aan.

Drijft nu echt ineens veel rotzooi / zweegalgen sinds 2 dagen.

10m3 vijver met 9 koi.

Perry

Heb ik hier ook gehad
Zo erg dat de trommel op storing viel door het vele spoelen
Erg vervelend

Albert-jan



Ja erg vervelend inderdaad, hoop wel op verbetering, zo vlak voor de hittegolf.
10m3 vijver met 9 koi.

Perry

Met de beluchting werd het nog erger maar die zal je de komende dagen nodig hebben

Je zou als je een pomp over hebt die in de vijver kunnen plaatsen en daar een panty aan kunnen maken
Dan vang je veel op

En na een kp behandeling is het ook weg 😅

Bas42

Weinig aan te doen, is de natuur. Maar als de trammel zijn werk goed doet moet je er na een paar dagen vanaf zijn. Door de flow op te schroeven wordt het water overigens nog harder door de trammel getrokken en zal de frequentie van spoelen alleen maar toenemen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Goed punt inderdaad maar nu ben ik wel eerder van het zweefvuil af, ben ook maar van 50% naar 60% gegaan, dus valt mee.

Momenteel spoelt ie weer om de 20min heb het niveau van wanneer die gaat spoelen even 2cm lager gezet. En ook even wat extra schaduw met de parasol gemaakt. Probleem is ook zonlicht denk ik want tuin ligt op het zuiden dus veel zon.

Het wordt in ieder geval niet erger dus komt goed.
10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Er zijn idd meerdere knoppen waar je aan kunt draaien  ;). Succes en gaat wel goed komen als ik het zo hoor.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter