09a KAWARI MOYOMONO, Ochiba, Koyo, Cha Utsuri.

Started by Noodle, February 23, 2019, 19:33:39 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Kawari Moyomono

Onder de Kawari Moyomono vallen alle geschubde, niet metallic koi, zonder ginrin, niet zijnde Tancho, maar met een patroon, die niet vallen onder de eerder behandelde showklassen. Een hele mond vol voor een "restgroep". Feitelijk zijn het alle niet metallic wagoi zonder GinRin, die niet onder de eerder genoemde showklassen vallen. Ook wagoi met een patroon waaraan geen variëteitnaam gehangen kan worden vallen onder deze klasse. Ik heb een keer een Ki- goi gezien met een oranje patroon. Daar bestaat geen naam voor, dus valt die vis onder deze restgroep.

Variëteiten die onder deze klasse geschaard kunnen worden zijn;
Ochiba Shigure, Koyo, Cha Utsuri,
Kage Showa, Kage Shiro Utsuri, Kage Hi Utsuri, Kage Ki Utsuri,
Kanoko Kohaku, Kanoko Sanke, Kanoko Showa,
Hageshiro, Yotsushiro, Matsukawabake en soms Suminagashi.
Bovenstaande variëteiten zijn te zien in vier aparte topics waar u direct heen gaat door de benaming aan te klikken.

Heeft u een mooie foto van uw Kawari moyomono, dan zien wij die graag in een reactie.
Meer weten over Kawari Moyomono? Lees de Koibijbel, herkennen en beoordelen door Joop van Tol, KoiToday.nl


Hieronder vindt u afbeeldingen van:
Ochiba Shigure, een grijsblauwe koi met een bruin patroon en een donker netpatroon tussen de schubben.
Koyo, een lichte koi met een gel patroon, de lichte variatie op een Ochiba.
Cha Utsuri, een bruine koi met een zwart patroon en een donker netpatroon tussen de schubben.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Vind dit persoonlijk geen mooie variëteit .....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Ik ga er ook niet van joeperen Bas. Vind hem druk en rommelig.

Bas42

Idd Henry te druk en zal wel een onbedoeldde bijkweek zijn. Beestje krijgt weer een naam en er is altijd wel iemand die hem mooi vind .....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

Quote from: Bas42 on June 14, 2019, 08:47:48 AM
Idd Henry te druk en zal wel een onbedoeldde bijkweek zijn. Beestje krijgt weer een naam en er is altijd wel iemand die hem mooi vind .....

Ja ik, hebbe hebbe hebbe...  :P
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Heb er geen maar vind het een geweldig mooie varieteit
Vind alleen maar eens een goede die ook nog een mooi patroon heeft  :P

Bas42

Zou het idd best goed doen op de show als "most unique". Alles voor de prijzen Perry  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Op de hks bestaat most unique niet meer🤨🤔
En je ziet toch wel eens een ochiba op de show maar dat wil niet zeggen det ik hem goed vind 😇😅🤣

Ruud

Quote from: Perry on June 14, 2019, 15:07:02 PM

Op de hks bestaat most unique niet meer🤨🤔


Klopt maar evengoed kun je nog steeds een Award winnen met een echt unieke koi. Er is een nieuwe prijs de Judges Appreciation Award. Deze wordt toegekend door de jury aan een in hun ogen spraakmakende, bijzondere, unieke of anderszins opvallende koi. Mocht er op de show geen enkele koi zijn die hier, in de ogen van de aanwezige jury, aanspraak op kan maken dan wordt de Award ook niet toegekend. Zo voorkomen we dat er bijvoorbeeld een most unique uitgereikt moet worden terwijl er geen echt bijzondere koi is.

Overigens is dit voor de komende HKS besloten, ik weet niet of andere shows dit volgen.

Perry

A zo

Ik heb helaas niets zwemmen wat daar voor in aanmerking komt geloof ik
En al helemaal geen ochiba

Bas42

Verstandige keuze gezien het gezeik van de afgelopen jaren ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen