News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

..AND THE WINNER IS...

Started by Noodle, April 03, 2019, 17:15:58 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Koi beoordelen zoals dat op een koishow gebeurt.
Dat is wat we hier gaan doen. Simpel, welke wint, A of B.
Je mag je antwoord onderbouwen, maar simpelweg gokken mag ook.  :P


We presenteren steeds 3x 2 koi, A & B.
Van jou horen we graag welke gaat winnen van de ander op een ZNA koishow.
Zo gauw er minimaal 15 mensen meedoen gaan we door naar de volgende ronde.
Er komen in deze ronde in totaal 9 sets voorbij, degene die op het einde het meeste antwoorden goed heeft wint een nader te bepalen prijs.  8)

SUCCES!


KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

We beginnen met met de grootsten, de 85bu+ klasse, koi van 85 cm en groter.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Albert-jan

10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Voor mij A, B, A. Ten eerste zijn het allemaal geweldige koi. De eerste twee zijn qua body beter als hun concurrent en heft voor mij de doorslag gegeven. Bij de derde is het lastiger en lijken de koi gelijkwaardiger. Bij koi 3b lijkt echter de rechter borstvin wat kleiner als de linker. Dit zou bedrog kunnen zijn vanuit de foto maar mijn oog trekt er naar .... Dus derhalve koi 3a als winnaar van de 3e challenge.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Ruud


Bas42

Quote from: Ruud on April 03, 2019, 21:41:09 PM
Set 1 = B
Set 2 = B
Set 3 = A
Kijk nu wordt het interessant als de echter juryleden zich er mee gaan bemoeien. Ben benieuwd naar je motivatie voor het eerste koppeltje?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Ruud

Ik ben nog niet helemaal echt echt jurylid hè Bas. (bijna bijna)

Omdat je eigenlijk niet vanaf een foto kunt jureren (vind ik en overigens mijn leermeesters ook btw) ga ik bijna volledig op de lichaamsbouw af. Die vind ik in deze volgorde het beste ook al zitten sommige idd dicht bij elkaar Bas. Bij twijfel kijk ik naar de aflijning van de patronen het sashi en kiwa en naar de huid al is die vaak qua kleur bewerkt.

J@@p

Ik zeg a,b,a. Maar zoals Ruud zegt is het altijd moeilijk vanaf een foto, maar wel leuk zo.

Croesmaster

Hierbij mijn visie.

1e > B. Omdat een Sanke van dit formaat een streepje voor heeft op deze gelijkwaardige kohaku ivm. moeilijkheidsgraad.
2e > B. Het vele sumi van de Showa verliest het in mijn ogen.
3e > A. Body en patroon net wat beter dan B.


Bas

Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.

nico1012


Perry

BBA

Set 1 rode ogen
Set 2 showa wint minder vaak
Set 2 prachtig wit

nick22


Bjarne

Ik zou zeggen ABB

1) Patronen minder netjes afgetekend bij B
2) Betere bouw B
3) Plekje secundair hi bij tweede vlak of stootwond bij A? Ook staat het laatste hi-vlak wat dicht bij de staart.

Noodle

We hebben nog 5 deelnemers nodig om naar de volgende ronde te gaan.
Nog niet geraden? Even doen dus...  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen