Blue Eco pomp schoepenrad zit los?? Of niet?

Started by Ajaxwil, April 01, 2019, 19:52:32 PM

Previous topic - Next topic

Ajaxwil

Ik heb een Blue Eco pomp die als ik hem harder zet veel lawaai maakt, daarom heb ik hem er net eens onderuit gehaald.
Nu viel mij op dat het schoepenrad wat het water moet verplaatsen best ver naar voor en achter kan bewegen? Is dat normaal?

Noodle

Hoi Wil,

Dat er iets speling op de rotor zit is normaal.
Je moet aan de binnenkant van het pomphuis kijken of je daar sporen van het aanlopen van de rotor ziet.
Als er verder geen vuil of iets dergelijks in zit en hij blijft het doen zul je naar je dealer moeten.
Garantie net voorbij zeker?  :o
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Ajaxwil

Hoe moet ik aan de binnenkant van het huis kijken?
En ja de garantie is voorbij.  :(

Ajaxwil

Ik heb eens op Google gezocht en hij kan uit elkaar gehaald worden volgens een bepaalde manier. Dat heb ik gedaan maar ik zag al snel dat ik een andere pompkop erop heb zitten die ingelopen was. Ik kreeg het andere deel er niet af maar ik zag ook 3 witte plastic schroeven onder de impeller.
De impeller kan eraf door een O ringetje van de as te halen en dan kan hij eraf, dan de schroeven los (zijn die te verkrijgen?) en hij kan uit elkaar.
Alles was goed vuil en nadat alles zuiver gemaakt was weer in elkaar.
Dan een nieuw O ringetje op de as en hij draait weer, ik heb de tijd opgenomen hoe snel hij mijn zeef leegpompt en dat was 36 sec en nu weer 23 sec, dus ik hoop dat dit opgelost is nu.

Ajaxwil

Quote from: Ajaxwil on April 02, 2019, 15:48:14 PM
Ik heb eens op Google gezocht en hij kan uit elkaar gehaald worden volgens een bepaalde manier. Dat heb ik gedaan maar ik zag al snel dat ik een andere pompkop erop heb zitten die ingelopen was. Ik kreeg het andere deel er niet af maar ik zag ook 3 witte plastic schroeven onder de impeller.
De impeller kan eraf door een O ringetje van de as te halen en dan kan hij eraf, dan de schroeven los (zijn die te verkrijgen?) en hij kan uit elkaar.
Alles was goed vuil en nadat alles zuiver gemaakt was weer in elkaar.
Dan een nieuw O ringetje op de as en hij draait weer, ik heb de tijd opgenomen hoe snel hij mijn zeef leegpompt en dat was 36 sec en nu weer 23 sec, dus ik hoop dat dit opgelost is nu.

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen