Gambatte, tosai tot nisai #03

Started by Noodle, April 01, 2019, 16:38:26 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

3 dure jumbo tosai van Dainichi, wie durft?

Welke is nu de beste, welke zal dat zijn als nisai, welke vind je gewoon de mooiste en als je het aandurft beoordeel ze dan zo uitgebreid mogelijk.
Volgende week de nisai foto's (2e levensjaar)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

nico1012

Ik zou voor de onderste gaan. Mooiste bouw van de 3. Patroon van 3 spreekt me ook het meeste aan. Het wit van de eerste vis is wel vele malen beter dan van de andere 2.

nico1012

Bij de eerste vis lijkt het ook als of de kop er een beetje scheef op zit.

Bas42

Ik heb er gisteren ook al op zitten kijken. Of de kop bij de 3e vis scheef zit verwacht ik niet maar op een of andere manier komt de kop gedrongen over en niet in belans met de rest van het lichaam. De verkoopprijzen zijn volgens mij ook aardige indicaties van de kweker voor een toekomstige ontwikkeling. Op basis van de huidie foto's zou mijn voorkeur uitgaan naar vis nr. 2 (voor mij is de body het meest in balans alhoewel ik de hoeveelheid sumi wat veel vind). Voor de toekomst zal vis 1 mogelijk de beste papieren hebben maar ben ook heel benieuwd naar de ontwikkeling van de body tov de kop.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

kelvin

Vis 2 heeft het minste shiroji en de minst goede staartaanzet en valt af.

Als je dan verder kijkt, merk je dan bij vis 3 het hi op zijn schouder niet erg goed is.
Dan kies ik dus voor vis 1, op basis van zijn huid en bowu

Perry

Quote from: kelvin on April 02, 2019, 14:24:40 PM
Vis 2 heeft het minste shiroji en de minst goede staartaanzet en valt af.

Als je dan verder kijkt, merk je dan bij vis 3 het hi op zijn schouder niet erg goed is.
Dan kies ik dus voor vis 1, op basis van zijn huid en bowu


Helemaal mee eens

En vind de tweede te donker worden
En de staartaanzet is heel spits volgens mij
Maar is lastig te zien door de schaduw

132 zou mijn volgorde zijn

Theokoi1962

Ik vind nr. 1 nu de beste, vooral o.b.v. de beste huidkwaliteit in alle 3 de kleuren, het goede sashi en kiwa. Naar de toekomst toe is dit ook een prima koi. Echter als ik voor mijn eigen vijver zou mogen kiezen, dan denk ik toch dat ik nr. 2 zou nemen. Ik vind de bouw van deze vis het beste. Perfecte torpedo. Weliswaar richting staart wat minder fors, maar ik vind het gewoon een aparte vis. Qua showa denk ik niet het meest geweldige patroon, maar nogmaals. Ik vind dit een spannende vis qua toekomst.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Bas42

Quote from: Theokoi1962 on April 03, 2019, 13:17:15 PM
Ik vind nr. 1 nu de beste, vooral o.b.v. de beste huidkwaliteit in alle 3 de kleuren, het goede sashi en kiwa. Naar de toekomst toe is dit ook een prima koi. Echter als ik voor mijn eigen vijver zou mogen kiezen, dan denk ik toch dat ik nr. 2 zou nemen. Ik vind de bouw van deze vis het beste. Perfecte torpedo. Weliswaar richting staart wat minder fors, maar ik vind het gewoon een aparte vis. Qua showa denk ik niet het meest geweldige patroon, maar nogmaals. Ik vind dit een spannende vis qua toekomst.
Volgens mij zitten we aardig op 1 lijn Theo ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Tja, gelijkwaardige ontwikkeling wat mij betreft. Ze zijn allemaal 16 cm gegroeid. Op basis van deze foto's nog niet direct behoefte om mijn ranking aan te passen. Had met name meer verwacht van het sumi. Dat lijkt bij koi 1 en 2 eerder verslechterd dan verbeterd
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

ik blijf toch bij koi nummer 3. als is deze op dit moment niet mooier geworden als op foto 1. maar ik denk dat dit goedkomt bij de 3de update.