Automatiseren - Domotica van Koivijver

Started by Madinees, March 17, 2019, 21:55:21 PM

Previous topic - Next topic

Koiboy

Goede dag

Ik ben nieuw op het forum weet nog niet zo goed
Hoe het werkt .
Bijvoorbeeld met foto's toevoegen ;D

Ik heb gewoon een kat voeder automaat gekocht
Heb hem nu 2 weken in gebruik werkt tot op heden goed (afgezien van wifi router problemen)
Maar daar kan de automaat niks aan doen
Ik heb hem nu tijdelijk in een grote emmer staan met deksel  (met gedeeltelijk open onderkant)
op de vijver rand staan en die heb ik vast geschroefd
Ik heb er een Makita batterij met USB adapter op gezet en gaat +/_ 7 dagen mee
Je kan het aantal porties instellen per keer via de app
Ik voer nu om de 3 uur 2 porties
Je krijgt iedere keer een notificatie als het voeren gelukt is of niet gelukt is
En als de automaat bijna leeg is krijg je een notificatie

Grts




Fredb


mtsry1968

Quote from: Yannick on May 17, 2021, 21:06:15 PM
Er ging iets klaarblijkelijk mis, maar kun je mij helpen aan een soort boodschappenlijstje met benodigdheden qua bekabeling? Ik heb nog wel een Shelly liggen en een Koi Café om aan te sleutelen. Leuk projectje voor de zomer.

Vooreerst een verduidelijking aan de hand van een elektrisch schema van mijn vorige uitleg. De groene en zwarte draad verbonden met het motortje zijn de kleuren die in de Koi Cafe gebruikt worden. Als ik de stroom meet met een multimeter (batterij gevoed) meet ik 0,87 A. Wetend dat de startstroom van zulk motortje korte tijd hoger is dan de stroom die ik gemeten heb, zou ik voor een stekkervoeding gaan die 2 A kan leveren bij 6 V. Die stekkervoedingen komen bijna altijd met een plug aansluiting en dan heb je nog een connector nodig om naar een schroef- of soldeerverbinding te gaan. Voor de rest is het eigenlijk alleen maar verbindingen maken. En de Shelly 1 laat ik aan de ervaringsdeskundigen over.