Even een paar vissen voorstellen

Started by WouterC, March 16, 2019, 20:45:03 PM

Previous topic - Next topic

WouterC

Deze foto is van oktober vorig jaar.

Het is een Kohaku van Matsue. Op deze foto Nisai met 49 cm. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed male.

WouterC


Perry


WouterC

Deze foto is gemaakt na aanschaf van deze vis vorig jaar juli.

Het is een female Showa van Ikarashi Kazuto, op de foto 51 cm.

Perry

Prima showa
Is het hi al beter geworden nu buiten?

WouterC

Filmpje van oktober vorig jaar, toen Nisai 51 cm. Female Karashi van hirasawa.


Perry


WouterC

Quote from: Perry on March 16, 2019, 21:56:20 PM
Prima showa
Is het hi al beter geworden nu buiten?

Hi is wel wat verbeterd ja.

In eerste instantie nam de bouw wel snel af ten opzichte van deze foto, althans dat leek omdat zij haar eitjes in de eerste dagen verloor. Verder in de zomer na goed voeren was de bouw weer mooi vol. Enige wat ik een beetje jammer vind is dat deze koi iets te weinig backbone heeft naar mijn mening. Hoop dat dit niet storend gaat worden als ze nog wat groter en voller wordt.

WouterC

Male Showa momotaro, foto van najaar 2017 op zon 40 cm als Nisai. Nu rond de 50 cm met iets meer en sterker sumi. Nog geen recentere foto.

Perry

Niet mijn ding
Stoor me vooral aan het sumi in de vin en dan niets aan de andere kant

WouterC

Dat zijn details waar ik toen nog niet echt op lette, nu zou dat wel een factor kunnen zijn waardoor ik deze vis misschien niet zou kiezen. Vind het wel een mooie aanvulling, dus hij mag blijven van het baasje.

Bas42

Ik weet niet hoe oud de vis is maar sumi kan zich nog best ontwikkelen. Vind het beni er wel goed opzitten. Sumi mag nog meer doorkomen om de vis beter in balans te brengen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

WouterC

Deze foto is van 1,5 jaar geleden, inmiddels is er wel een beetje sumi bijgekomen. Mag nog wel iets meer worden, maar dat kan natuurlijk nog.

Ik wil in het voorjaar zoveel mogelijk rust in de vijver, maar zal later in het jaar eens een update doen van een aantal vissen. Dan zal ik deze ook eens in de blauwe bak doen.

Perry

Beni en shiro ziet er idd niet slecht uit hoor
En met wat extra sumi zou het nog best een aardige kunnen worden

Ik kan je wel een tip geven dat de vissen rustiger zijn met een wat lagere temperatuur
Dus veel makkelijker te scheppen, netten en op de foto te krijgen

Bas42

Is het sumi in de borstvinnen (tejime) wat meer in balans gekomen voor deze koi?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter