Koichallenger 183 van Fredb.

Started by Fredb, March 15, 2019, 20:01:55 PM

Previous topic - Next topic

Fredb

Mijn Challenger.  Na ophalen is ie eerst de Qbak in gegaan, en daarna de vijver in. Hij heeft best veel zwart verloren (of wit gewonnen) en is wat geel geworden.
De vijver is in de zomer verwarmd tot 23 graden. (afgelopen zomer niet helemaal omdat ik probleem had met lekkage van de vijver)
In de winter is de vijver overkapt en laat ik het water niet beneden de 6 graden komen

Bas42

En nog wat lengte kunnen pakken Fred?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb


Fredb

voor de winter 46 cm, dus 25 erbij. Lijkt mij goed

Perry


Fredb


Perry


Fredb

Het Sumi. Hij ziet er nu net zo uit als voor de winter. Ik ben benieuwt wat het voorjaar brengen gaat. Vlak voor de zomer zijn ze op hun mooist

Bas42

46 of 36 cm Fred. Als ik in de meetbak kijk dan zie ik geen 46 cm .... Dus naast het sumi ook nog 10 cm kwijt  ;D?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

 :-X :-[   je heb gelijk..

(zet wel de foto erbij he! het was niet bewust :-[

Fredb

#10
nadat ik de kap van de vijver afgehaald heb, gelijk maar foto's gemaakt. Wel ff te laat, maar eerder ging dus niet :-[

Fredb

#11
Wat nu de lengte is, doe ik geen uitspraak over. Dat laat ik liever aan Bas.   :)

Fredb

Toch de 46 cm gehaald :)  Hij (volgens mij is het een man, omdat de kieuwplaten als schuurpapier aanvoelen) zwemt nog steeds in de vijver. Al een maand op 22 graden en de laatste week 24. Nu geen topper, maar over een paar jaar denk ik dat het een mooie vis is :y:

Fredb


Bas42

IK blijf het idd spannende visjes vinden. Ook bij dit visje lijkt nog voldoende onderliggend sumi aanwezig om in de toekomst te gaan verrassen. Vraag is altijd of je voldoende ruimte en geduld hebt om deze ontwikkeling af te willen wachten .... In ieder geval veel succes Fred.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter