News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Albert-jan 10m3

Started by Albert-jan, March 13, 2019, 21:35:41 PM

Previous topic - Next topic

Albert-jan



Weer even met de koi bezig geweest en wat filmpjes en fotos gemaakt.

Vandaag even 3 koi gebowld ter inspectie, dacht dat er 1 een ontsteking had maar dit is gewoon litteken weefsel van een eerdere ontsteking, gelukkig niks dus.

Kieuwen zien er mooi uit van alle 3, afstrijkje genomen omdat het kan en had laatst namelijk een koitoday microscopie cursus gevolgd, maar helemaal niks geks te zien. Op zich natuurlijk positief maar had gehoopt iets te kunnen waarnemen. Gedrag van de koi wijst ook niet op parasieten maar je weet het nooit.

Nu weer lekker genieten  :y:

10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Ik begrijp je reactive niet helemaal .... Je vissen geven geen aanleiding voor vermoeden van parasieten en tch hoop je iets aan te treffen ..... Als je veel leven wilt zien maak dan maar eens een afstrijkje van je vijverwand. Zeker als daar wat algen groeien. Dan zie je voldoende leven (of je vijver moet dermate schoon zijn dat je folie nog niet is begroeid).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Bedankt voor de tip zal het eens gaan bekijken onder de microscoop.

Nog maar eens een kort filmpje gemaakt, weinig nieuws te melden alles draait ok.

Voer +- 100gram per dag en filter is weer aan het opstarten. Wel iets meer verversen om het onder controle te houden. Ben erg benieuwd naar de groei dit jaar  :)

10m3 vijver met 9 koi.

Albert-jan

Gisteren de vijver dan echt afgemaakt. Dat wil zeggen de stenen rand rondom het raam op maat gezaagd en geplaatst samen met me pa.

Nu lekker genieten van de zomer
10m3 vijver met 9 koi.

Perry


Bas42

Gave vijver! Ga je veel plezier van hebben. Het grote genieten kan beginnen  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Kap er van het weekend opgelegd nu 14.2C water temperatuur.
10m3 vijver met 9 koi.

Ronny66

Nette vijver en mooie vissen  :y:
Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
Filterpanelen RVS 120 micron  en 40 watt amalgaam  pomp aquamax 12000 C
1bodemdrain - 1 skimmer

Croesmaster

Ziet er strak uit allemaal. Kan ik nog wat van leren.  :D

Albert-jan

Momenteel weinig actie, voer om de dag en erg weinig. Waterwaardes stabiel ververs iets minder maar wel wekelijks.

Zodra de temperatuur echt gaat zakken onder de 8C dan stop ik met voeren.

Kleine video gemaakt vandaag ze zijn nog redelijk actief voor 9C water temperatuur.

10m3 vijver met 9 koi.

Albert-jan

Even een kleine update. Momenteel is de vijver rap aan het opwarmen door huidige temperaturen, dus hopelijk niet teveel problemen blijft dit een lastige tijd vinden.

Koi doen het alle 9 nog goed, ben ze heel voorzichtig aan het voeren, lastig maar doe me best 😁

Water is nu nog lekker helder maar verwacht door de snelle stijging in temperatuur wel wat groen water binnenkort had ik vorig jaar ook vijver ligt goed in de zon.

10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Beheersing is nu het advise. De koi zijn snel actief, zeker bij deze temperature. Maar het filter heft echt even tijd nodig om het bij te benen. En een groene vijver is voor de vissen natuurlijk geen ramp. Draadalg is vervelender ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Ja dat had ik vorig jaar ook enorm de trommelfilter draaide overuren toen. Denk dat ik nog een groter vierkant doek over de vijver ga spannen om zo meer schaduw te krijgen.
10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Quote from: Albert-jan on April 07, 2020, 17:18:09 PM
Ja dat had ik vorig jaar ook enorm de trommelfilter draaide overuren toen. Denk dat ik nog een groter vierkant doek over de vijver ga spannen om zo meer schaduw te krijgen.
Ja ik zal er ook nog een keer aan moeten geloven. Schaduwdoek is nu aan de kleine kant en waar het boven hangt zie ik echt aanzienlijk minder draadalg .... Maar de thuiswerksituatie maakt het allemaal wat makkelijker om frequent onderhoud uit te voeren ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

50 a 60 gram per dag waardes stabiel  :y:

Nu is kijken wanneer het stabiel warmer gaat worden.
10m3 vijver met 9 koi.