News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Yamabuki ogon Nagoshi

Started by kelvin, March 10, 2019, 22:32:14 PM

Previous topic - Next topic

kelvin

Hierbij mijn nieuwe yamabuki ogon van de kweker Nagoshi, met dank aan Noodle

Leeftijd: van 2014
Lengte: ongeveer 60 cm
Geslacht: female

Voor degenen met facebook:
https://www.facebook.com/COWEKO/videos/1992741434111544/

In het filmpje met de 3 is het in het begin de bovenste van de 3, met de gescheurde borstvin


Perry

Suc6 ermee
Hoop dat we de kweek ermee hier ook mogen volgen

kelvin

Als ik nog een goeie Izumiya male vind wel  :y:

Theokoi1962

Ik vind het mooie vissen Kelvin. Goed van kleur nu. Zit best wel wat verschil tussen de drie vissen qua potentie, maar door de bank echt mooie Yamabuki's. Net wat Perry zegt mooi om te volgen. Ik heb er pas ook één gekocht. Die zal ik ook op het forum zetten. Een mooie Yamabuki vind ik toch wel een aanwinst in je vijver - dat is natuurlijk kwestie van smaak. Ik ga de mijne ook zo plaatsen.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Bas42

Yep heb er zaterdag ook nog even op staan kijken. En eens Theo in een beetje koi-vijver mag een mooie yamabuki eigenlijk niet ontbreken.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

kelvin

Bedankt voor de reacties!

Welke vind jij de betere Theo?
Ik had op alle 3 zo mijn bemerkingen,
De grootste en donkerdere gele is me al wat te geel en heeft donkerdere plekjes, die zou bij mij meteen afvallen als die er nog zat, al heeft die wel de beste bouw.
De middelste zou bij mij afvallen omdat ik vind dat die hard op de bovenste lijkt, maar een stip heeft op de vin en het hoofd.
Dan blijft de bovenste over, die kan me wel bekoren, alleen heeft die wat een buikje.

Ruud

Als je er mee wilt kweken vind ik de groeipotentie niet zo denderend. 60 cm voor een eenkleurige vis uit 2014 das niet echt aan de maat?

Noodle

Quote from: Ruud on March 12, 2019, 12:42:59 PM
Als je er mee wilt kweken vind ik de groeipotentie niet zo denderend. 60 cm voor een eenkleurige vis uit 2014 das niet echt aan de maat?

Deze komt recht uit een overbevolkte verkoopbak en heeft daardoor de sneltrein gemist.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Ruud

Maar gaat dat zich herstellen, blijft altijd de vraag hè.

kelvin

Hey,
De koi is inderdaad niet groot voor haar leeftijd, maar dit komt doordat ze lang in de verkoopbak zwom.
Voor de kweek maakt het niet uit hoe groot haar achterstand is. Haar genen moeten gewoon goed zijn en dat lijkt me wel goed te zitten als je naar haar hoofd en huid kijkt.
Als deze koi zelf 70cm haalt ben ik al tevreden!

Ruud

Dat over de genen ben ik met je eens hoor, ik ben benieuwd naar de resultaten.

:y: