Koi,karper of Ippon

Started by Bram 3.0, March 05, 2019, 20:17:47 PM

Previous topic - Next topic

Bram 3.0

Hallo koivrienden,
Sinds 2006 begonnen met koi in een natuur vijver en in 2010 omgebouwd naar koi vijver.
Mijn eerste koi's waren afkomstig uit Israël en ik had het simpele idee" die worden vanzelf groot"
Cursssen gevolgd om meer begrip te krijgen van de verschillende processen in mijn vijver.
4 jaar geleden mijn vis bestand met enkele Japanse vissen per jaar vervangen en nu mijn punt:
Japan kweek heeft veel meer groei potentieel ‼️Is daarom koi alleen koi als het een Japan kweek is
en niet uit Polen of Israël b.v.❓
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Perry

Koi is koi of het nu Japanse Poolse of weet ik veel waar vandaan komt
Dat er kwaliteits verschil in zit is een ander ding

Bas42

Ben het met Perry eens. Koi is koi maar er zijn natuurlijk wel verschillen. Maar tegenwoordig komt er ook hoge kwaliteit van bv Jos Aben en Jeroen van Keulen die leuk meedoen voor de prijzen op de diverse koi beurzen .... En er komt ook minder goede koi uit Japan waar je helemaal niets mee kunt. Dus het is tekort door de bocht om te roepen dat er alleen goede koi uit Japan komt
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

Quote from: Bas42 on March 06, 2019, 10:51:57 AM
Ben het met Perry eens. Koi is koi maar er zijn natuurlijk wel verschillen. Maar tegenwoordig komt er ook hoge kwaliteit van bv Jos Aben en Jeroen van Keulen die leuk meedoen voor de prijzen op de diverse koi beurzen .... En er komt ook minder goede koi uit Japan waar je helemaal niets mee kunt. Dus het is tekort door de bocht om te roepen dat er alleen goede koi uit Japan komt

Het is maar net war je de lat legt.
Dus:
Er komt alleen goede koi uit Japan.  :P
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Ruud

Leuk om de boel op scherp te zetten Stefan, maar ik durf wel te stellen dat er zeker variëteiten zijn die in Polen zeker zo goed en misschien zelfs beter zijn dan in Japan.

Bram 3.0

Quote from: Ruud on March 06, 2019, 22:24:40 PM
Leuk om de boel op scherp te zetten Stefan, maar ik durf wel te stellen dat er zeker variëteiten zijn die in Polen zeker zo goed en misschien zelfs beter zijn dan in Japan.

Buiten de streek champagne wordt ook muserende wijn gemaakt en soms/vaak betere kwaliteit.Je mag het alleen geen champagne noemen.
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Bram 3.0

Als Japan de koi als nationaal erfgoed laat registreren ,dan mogen alle karpers die buiten Japan zijn gekweekt de naam koi niet meer voeren.Dat wordt dan b.v. Gekleurde karper. Type, kohaku.
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Ruud

Zou het? Geldt dat voor alle huisdieren dan? Ik vind het altijd maar een rare redenatie.

De moeilijkheidsgraad ligt niet zo zeer in het kweken, maar in het selecteren wat je moet behouden.

Bram 3.0

Kwaliteit is niet de topic,maar de benaming.
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Ruud

De benaming is simpel dat is altijd gewoon koi of nishikigoi.

Een Duitse herder die gefokt wordt Amerika is ook gewoon een Duitse herder.

  ;)

Bram 3.0

25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

GinRin

Koi (goi) is Japans voor karper. Elke karper is dus een koi.

Joop