News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

pH sensor.

Started by Stefan V, March 04, 2019, 22:04:52 PM

Previous topic - Next topic

Stefan V

Vandaag heb ik deze pH sensor besteld om continu mijn waarde te meten.
Het is een simpel en relatief goedkoop ding, maar hij is te kalibreren op twee niveau's.
Ik ga hem natuurlijk even naast mijn andere sensor leggen voor controle op de meting, maar verwacht dat het wel redelijk zal zijn.

Wie heeft er nog meer een continue pH meting en hoe vaak kalibreer je die?


M@rk

Plaatje werkt niet Stefan. Lijkt een verkeerde extentie te hebben.

Stefan V

tnx mark! zo zou het moeten werken.

Bas42

Stefan stuur mij even een privé berichtje waar je deze sensor hebt gekocht en voor hoeveel.....?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Theokoi1962

Daar ben ik ook reuze benieuwd naar. Ik heb er nu één....compleet ruk.
Ik begrijp dat deze goed te kalibreren is.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

J@@p

Ik gebruik een continu meting van Hanna, hebben ook een 4-20 mA uitgang. Deze is dan weer te koppelen aan bijv. Siemens logo.


M@rk

Quote from: Bas42 on March 05, 2019, 11:07:12 AM
Stefan stuur mij even een privé berichtje waar je deze sensor hebt gekocht en voor hoeveel.....?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar !

Stefan V

Deze pH sensor komt van overzee  ;)
Ik verwacht er niet te veel van, want dat is vanuit daar altijd maar afwachten.
Hij heeft in ieder geval temperatuur correctie en een nauwkeurigheid van +- 0,1 pH (wat voor dit geld echt prima is)
Ik heb er geloof ik 30$ voor betaald, nu nog afwachten hoe goed die te kalibreren is.
Zowel te gebruiken op batterij als op adapter met permanent stroom.

Ik houd jullie op de hoogte.  levertijd +- 1 maand

Bram 3.0

Ik gebruik Seneye en bij elke nieuwe slide doe ik een dag later de Ph meten met een druppeltest van JBL(in tiende van een punt).
Dan trim ik op mijn computer de seneye en is deze gecalbreerd.Bij het uitlezen van de grafiek zie je precies de tendens en fluctuatie van de waarde gedurende de dag en nacht.
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Bas42

Dan ga je er vanuit dat de JBL druppelset dus nauwkeurig is ...? Je kunt dan idd wel de fluctuatie mooi in beeld brengen over de dag maar een echte kalibratie kan in mijn ogen alleen met vloeistoffen waarvan is vastgesteld wat de echte pH is.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Bram 3.0

Quote from: Bas42 on March 07, 2019, 08:40:08 AM
Dan ga je er vanuit dat de JBL druppelset dus nauwkeurig is ...? Je kunt dan idd wel de fluctuatie mooi in beeld brengen over de dag maar een echte kalibratie kan in mijn ogen alleen met vloeistoffen waarvan is vastgesteld wat de echte pH is.
Beste Bas,ik heb elektronische meter en calibratie vloeistof en het ontloop elkaar niet zoveel,tijd op de dag,temp,regenval en luchtdruk b.v. zijn externe factoren die de Ph waarde doen stijgen en dalen.Wekelijkse waterwissels helpen je Ph constant te houden,meet de Ph van je leidingwater!Hier heb ik Ph 7.0 en Kh 5.0.Het beste middel om je vijverwater op constante waterwaarde te houden WATERWISSELS wekelijks !
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Croesmaster

Ik houd dit topic in de gaten. Ben ook benieuwd naar je bevindingen Stefan. PH is toch een belangrijk gegeven om te monitoren. Keep us posted.

Croesmaster