News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Tower filter

Started by Bartje, January 29, 2022, 22:25:47 PM

Previous topic - Next topic

Bartje

25 m3 met AEM trommel, los bewegend bed (150L). Tower filter met trickle.

Madinees

Mooi! In het verleden in mijn oude vijver ook altijd met een statisch bed gefilterd na de zeef. Spoelen geeft wat werk maar het haalt enorm veel fijn vuil uit het water is mijn ervaring.
Zit zelf ook de twijfelen om het als voorfilter op men opgroeibak te maken.

abroeders

Leuk filmpje en duidelijke handleiding om zo'n tempest filter zelf te maken. Ik zou alleen bij het onderste rooster het rvs gaas verwijderen zodat het vuil beter weg kan en minder snel verstopt tijdens het spoelen. Het plastic rooster zonder RVS gaas is toch fijn genoeg om de helix tegen te houden?

Post je over een tijdje ook nog je ervaringen? Ik ben er wel benieuwd naar en zie dit als een mogelijk voorfilter voor een toekomstige opgroeibak.

Bartje

Hey hallo,

jazeker ga ik mijn bevindingen delen hier op het forum
25 m3 met AEM trommel, los bewegend bed (150L). Tower filter met trickle.

Bas42

Leuk project! Geeft weer wat inspiratie. Duidelijk filmpje ook en idd het principe is niet zo ingewikkeld.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

markiej940

slim idee, misschien wel wat voor op mijn opgroeibak. :y: :y:
Vijver 12m3 met Makoi Biodrum 30, Pomp Aquaforte DM 20000 Vario. 40 watt dompel uv. Quarantaine/Opgroeibak 1500Liter en een 600 liter quarantainebakje

Madinees

Quote from: markiej940 on February 01, 2022, 21:24:52 PM
slim idee, misschien wel wat voor op mijn opgroeibak. :y: :y:

Ja zit ik ook aan te denken. Erg handig als voorfilter.

Bartje

Hallo,

eerste kleine update.

Het vliegenrooster uit het onderste rooster heb ik verwijderd aangezien er nu al wat vuil in achter bleef hangen. Dit hadden we al verwacht maar wilde het eerst even testen.

groet Bart
25 m3 met AEM trommel, los bewegend bed (150L). Tower filter met trickle.

Yke

Super duidelijk filmpje, leuk om te zien.

Ik wil er eentje gaan maken voor op mijn binnenbak. Ik kan alles wel vinden, ik kan alleen nergens een beetje goedkoop 160mm transparant pvc vinden. Ik heb plexiglas gevonden van 160mm (3mm wandikte) voor 56 euro.

Heeft iemand mss een beter adres?

Hoor het graag,

Yke..


Bas42

Hey Bart, hoe draait je systeem nu? Ben heel benieuwd of het significant vervuiling weg filtert ....?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Yke

Hé Bart,

Bedankt voor de links. Hier kunnen we wel wat mee.

Binnenkort bestellen en dan lekker knutselen.

Helemaal top.

Bartje

Succes Yke,

ben erg benieuwd naar updates.

Groet bart
25 m3 met AEM trommel, los bewegend bed (150L). Tower filter met trickle.

Bartje

Quote from: Bas42 on February 22, 2022, 08:52:27 AM
Hey Bart, hoe draait je systeem nu? Ben heel benieuwd of het significant vervuiling weg filtert ....?

Hoi Bas, heb het filter een dag aangehad om te kijken hoe het ging. Wanneer het water warmer wordt en we weer gaan voeren geef ik je een update.

Groet Bart
25 m3 met AEM trommel, los bewegend bed (150L). Tower filter met trickle.

Bartje

Hallo cavers,

ik heb jullie een update beloofd over mijn towerfilter.

Mocht je vragen hebben dan weet je mij te vinden.

Groet RBkoi
25 m3 met AEM trommel, los bewegend bed (150L). Tower filter met trickle.