News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Tancho showa Omosako

Started by Fisherman John, January 05, 2022, 09:48:58 AM

Previous topic - Next topic

Fisherman John

Al lange tijd was ik op zoek naar een mooie tancho showa.
Deze variant in een mooie kwaliteit is erg lastig te vinden.
Nu zag ik er ineens een op de site van mijn lokale koi dealer in Ridderkerk.
Direct gemaild  maar de vis bleek al verkocht te zijn aan een andere koi liefhebber.
Maanden was ik verder aan het zoeken maar niets voldeed aan de verwachting en het budget dat ik er aan had gehangen. Uiteindelijk had Ik had Tjaard opdracht gegeven om naar een mooie tancho showa te zoeken.
Tot ik gisteren ineens een mailtje terug kreeg van Tjaard, de gene die de tancho had gekocht was bij een bezoek aan de koizaak in Ridderkerk aan een andere vis gehecht geraakt waardoor hij wilde afzien van de koop van deze tancho. Soms moeten dingen gewoon zo zijn.
Direct uit mijn werk langs Ridderkerk gereden en deze vis aangekocht.
Totdat de temperatuur goed is blijft de vis in de winkel. Hierna mag die bij mij in de vijver verblijven
Erg blij mee, het sumi moet zich nog helemaal ontwikkelen. Tjaard verwacht dat er een menware over tancho stip heen komt. we gaan het zien en ik houd jullie op de hoogte.
Het is een nisai van Omosako en is nu 49 cm.

Albert-jan

10m3 vijver met 9 koi.

Fredb

mooie vis. ( zo is goed te zien hoe een foto een ander beeld kan geven)

Bas42

De eerste foto lijkt idd behoorlijk te vertekenen. 2e foto ziet de vis er goed uit. Mooie varieteit  :y:. Sumi lijkt mooi verdeeld te zitten over de body en de sumi spotjes verraden idd een opkomend menware. Hoop dat het doorzet voor je. Deze verdient zeker tzt een update.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Floris

Erg interessante vis om te volgen! Een goede Tancho showa is inderdaad moeilijk te vinden. Lijkt een mooie backbone op te zitten en de rest van de bouw lijkt ook mooi lang. Heb je er toevallig ook nog een filmpje van?


Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fisherman John


De tancho showa heb ik vorige week preventief afgestreken. Het is geen harde groeier in is sinds aankoop nu zo'n 5 cm gegroeid.
Het sumi is door de hoge temperatuur wat weg getrokken. Ik  ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen in de toekomst.
De bouw van de vis is enorm verbeterd. Dit is iets wat ik bij alle vissen zie. Ik heb de hele zomer bactoplus super growth gevoerd en ik ben erg tevreden over de bouw van de vissen
Ondanks dat deze vis een man is wordt de bouw nu wel mooi. Op het filmpje wat beter te zien.

https://www.youtube.com/shorts/W_ljokKs4hk