News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Winterkap met raam

Started by Fisherman John, September 13, 2021, 14:21:34 PM

Previous topic - Next topic

Fisherman John

Voor mijn vijver staat dit jaar een mooie winterkap op de planning. Nu zie ik mooie verhalen van mensen die door hun raam toch nog de vissen kunnen zien zwemmen s'winters. Ik ben niet in het bezit van een raam in de vijver maar ik kan wel vanuit mijn stoel in de woonkamer de vijver inkijken en genieten. Ook s'winters of sávonds omdat ik onderwater verlichting heb. 
Nu is mijn idee een winterkap te maken met een raam in de kap ( aan de woning zijde ) zodat ik toch de vissen kan zien.

Nu is mijn vraag: Kan ik hiervoor het beste dubbel glas gebruiken en zo ja, condenseert dit niet aan de binnenkant?
Mensen die s'winters verwarmen, verwarmen die de lucht onder de kap of verwarmen die het water?
Andere suggesties zijn ook welkom

Bas42

Veel kappen maken gebruik van poly-carbonaat platen aan de bovenzijde maar gebruiken plexiglas aan de opstaande wandjes. Door de kap iets hoger te laten maken kun je ook prima plexiglas gebruiken.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fisherman John

Dit weekend de winterkap gereed gemaakt. Water temperatuur zit nog op 16 graden dus valt niet tegen.
Het raam dat ik wilde maken heb ik niet doorgevoerd. Ik was bang dat de condens het doorzicht zou belemmeren.

Bas42

Ziet er heel netjes uit. Ga je veel plezier aan beleven.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb