KOIVEILING NOORD, omgekeerde veiling Miyatora stijl bij AB KOI.

Started by Noodle, August 28, 2021, 10:21:13 AM

Previous topic - Next topic

Noodle

KOIVEILING NOORD, omgekeerde veiling Miyatora stijl bij AB KOI.

Op 11 september is het zover. Als wij niet naar Japan kunnen dan halen we Japan gewoon naar hier. Dat wil zeggen we gaan een hele dag koiveilingen houden in Japanse stijl. Op de wijze zoals ze dat ook doen bij Miyatora, een van de bekendere kwekers in Niigata waar wij goed bevriend mee zijn. Ik ben daar nu meermaals bij geweest en het is echt een hele toffe ervaring. Een spel als het ware. Het werkt als volgt; vanaf zaterdag plaats ik iedere dag een bowl op Facebook. Tosai, nisai en zelfs sansai. Je kunt deze dus vantevoren bekijken. Het zijn gemixte bowls met Koi van verschillende kwaliteitsklassen.

Je komt 11 september naar de Houtwal 15 in Marum. We openen om 11:00 uur de deuren en je kunt je ter plekke inschrijven voor de diverse bowls. We laten 10 mensen toe per bowl. Gedurende de dag gaan we dan deze bowls veilen op de volgende wijze. De 10 mensen trekken lootjes, dat zijn stokjes met nummertjes erop. Degene die nummer 1 heeft begint. We gaan allemaal om de bowl staan. Ik noem dan geen startbod, maar meteen een eindbod. Dat eindbod is echter lager dan de winkelprijs. Je bent er dus van verzekerd dat je een Koi voor een goede prijs op de kop tikt. Een Koi die in de winkel bijv. 1000 euro kost, start dan met 750 euro. Nummer 1 mag dan aangeven of hij voor die prijs een Koi uit de bowl wil kiezen. Hij mag ook passen, dan is nummer 2 aan de beurt enzovoort. Als nummer 10 is geweest, dan gaat de prijs naar beneden en als veilingmeester zal ik dan steeds een lager bedrag noemen; bijvoorbeeld 650. Nu beginnen we echter bij nummer 10 en mag hij als eerst aangeven of hij voor dat bedrag de Koi wil hebben. Degene die VAN MIJ zegt, of iig kenbaar maakt dat ie een Koi in die bowl voor dat bedrag wil, kan zijn slag slaan. Kies je een Koi, dan halen we hem er meteen uit, om verwarring te voorkomen. Je kunt dus kiezen of nog even afwachten tot de prijs lager is, maar dan loop je wel het risico dat iemand anders je voor is.  Er is wel een bodemprijs, maar die weet alleen ik.
Het belooft een gezellige dag te worden met een BBQ en een afvaardiging van de KoiCave die ook aanwezig zullen zijn. Ben je nog geen lid dan kun je jezelf tijdens dit event ook inschrijven. Gezien wat voor een show KoiCave heeft neergezet vorige maand, zou ik zeggen; steun deze club en doe er ook zelf je voordeel mee!
10 bakken, 200 vissen, 11 september aan de Houtwal 15 in Marum. Maak je agenda vrij en kom gezellig langs. Oh en voor wie dit bericht tot het einde heeft gelezen; om 19:00 uur zullen we nog een hele speciale Bowl inzetten ter veiling. Het enige dat ik hierover verklap; "grote vissen".
Meld je wel even aan zodat we weten waar we rekening mee moeten houden mbt de barbecue. Je hoeft je niet meteen aan te melden voor de bowls, dat doe je op de dag zelf wanneer je hier bent.

Aanmelden kan via Whatsapp of via info@abkoimarum.nl.

TOT ZIENS IN MARUM.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen