Combi filter Red label Happy 20/25

Started by Sjoeaat, August 20, 2021, 16:40:38 PM

Previous topic - Next topic

Sjoeaat

Hallo,

Ik was kort geleden in een koishop waar ze de Red label Happy combi filter hadden staan. Wat mij opviel was dat de uv lamp in het midden van de trommel zit, echter bevind het bewegend bed filter bij dit type filter zich zowel onder als naast de trommelsectie. Doormiddel van gefreesde sleuven kan het water van het trommel compartiment naar het bewegend bed. Het lijkt mij dat op deze manier, ondanks dat het filtergaas van de trommel er tussen zit, nog erg veel UVC licht via deze sleuven bij het bewegend bed deel kan komen. Is er iemand die dit filter heeft, en zijn  ervaringen rondom deze wil delen?

Groet,

Sjoerd

Perry

Denk dat er dan te kort contact tijd zal zijn
Je hebt ook niet meteen last van je ogen als je er ff in kijkt

Frans.s

Hoi sjoeaat ik ben zelf in het bezit van een happy en ik moet zeggen dat er niet veel licht door het gaas komt. Wat betreft de sleuven onder de trommel ik kan amper de helix erdoor heen zien zo donker is het ondanks dat de Uv  aanstaat.  Iedergeval s6 met je keuze 👍

Noodle

Hoi, dit levert geen enkel probleem op daar is rekening mee gehouden in het ontwerp.
Met name het rvs filterscreen houdt het grootste deel tegen, daarna heb je nog het tussenschot met de sleuven.
Los van dit alles is de afstand van de lamp tot de bwb ruimte voldoende om sowieso geen invloed te hebben.

Groet en succes
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Dennis

@ Frans,Hoe bevalt de happy filter?Blijven je water waardes goed en stabiel,en hoeveel voer je per dag?Zit er aan te denken om zoiets op de q bak te zetten.

Frans.s

Hoi Dennis het filter draait nu pas top  heb het filter precies nu een jaar  vijver is 7,5kuub ben van 12 naar 7 koi's gegaan en water waardes zijn goed tot zeer goed (heb wel mijn mattenkamer belucht ontdekte dat er toch nog wat vuil onder in de bak bleef liggen) kijken of er nu wat minder vuil blijft liggen 😜

Sjoeaat

Hallo,

Allen bedankt voor de reacties. Ongetwijfeld zal het UVC licht sterkt verzwakt zijn tegen de tijd dat het in contact komt met het bwb filter materiaal. Dat het volgens velen van jullie sterk genoeg verzwakt is om geen schade aan de bacteriën te veroorzaken is goed om te horen. Is er dan ook een bepaalde richtlijn bij welke intensiteit UVC licht wel/geen invloed heeft op 'levende' organismes in het water?

Groet,

Sjoerd