Automatisch bijvul systeem

Started by Indigo, August 16, 2021, 20:26:25 PM

Previous topic - Next topic

Indigo

Hallo,

Ik ben benieuwd welk automatisch bijvul systeem jullie gebruiken op je vijver.

Ik zelf gebruik een grohe wc flotter deze heb ik in mijn filter ingebouwd (zie foto)


Margon

Denk dat op deze manier best veel gebruikt wordt.

Floris

Ik gebruik hier een niveauregelaar van H-tronic

bastiaansen.glenn

Wij hebben het met een simpele wc vlotter van een tientje  :P

Bas42

Heb lang overwogen om een automatisch bijvulsysteem te installeren maar doe het vooralsnog met een tijdklok van Gardena op de kraan. Elke 4 uur wordt er bijgevuld. Dit werkt uitstekend. Alleen als de trommel continue zou gaan spoelen wordt er onvoldoende water aangevuld om het spoelwater te compenseren ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Quote from: Bas42 on August 18, 2021, 14:37:34 PM
Heb lang overwogen om een automatisch bijvulsysteem te installeren maar doe het vooralsnog met een tijdklok van Gardena op de kraan. Elke 4 uur wordt er bijgevuld. Dit werkt uitstekend. Alleen als de trommel continue zou gaan spoelen wordt er onvoldoende water aangevuld om het spoelwater te compenseren ....

Zo doe ik het ook, werkt prima. In slechtste geval, bij continu spoelen, slaat de trommel op storing.

Noodle

Quote from: bastiaansen.glenn on August 18, 2021, 09:26:41 AM
Wij hebben het met een simpele wc vlotter van een tientje  :P

Dit ziet er uit als een nieuwe trommel Glenn, maar ik zal wel weer een topic gemist hebben  :-[
Knap dat je de vlotter hier nog in gekregen hebt. :)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen