News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Even voorstellen

Started by Indigo, August 13, 2021, 10:04:15 AM

Previous topic - Next topic

Indigo

Hallo Koicavers,

Ik ben Jeroen 36 jaar en woon in Zoetermeer samen met mijn vrouw, zoon en dochter. Vanaf kinds af aan altijd aquariums  gehad en mijn vader altijd een goudvis vijver tot ik ouder werd en mocht ik een koi vijver graven (niet al te groot) de filter was toen een kleinere 3 kamer filter draaide leuk voor die tijd.
Na jaren een zee aquarium te hebben gehad verhuisde we van een flat naar een huis met een tuin. En ja daar kwam de mogelijkheid voor een vijver. Na een hoop overleggen met de vrouw is het een kleinere vijver geworden. De keuze is een bak van hdpe gekozen van 3x1,5x1,5 ongeveer 6,5m3 voor de filter lijn heb ik gekozen voor een ilex combi trommel filter deze bestaat uit een trommel, bwb kamer en Japanse matten kamer ik heb hier een Air Aqua Super UV Dompel Amalgaam 40 Watt Set ingebouwd en alles word in beweging gezet door de auga variflow 10 (komt nog een 2e voor de rvs waterval) voor de beluchting draait een Kinshi High Tech 75 voor de filter en een Aqua forte v-60 voor de beluchte bodemdrain of Japanse lucht slang die ik verticaal op de achterwand heb gemonteerd (40cm onder wateroppervlak).
De rvs waterval heb ik deze week gebouwd en kan ik ook door met de afwerking van de vijver rand (zijn er nog niet uit wat we willen)
Ondertussen word het een lang verhaal zo, en omdat foto's meer zeggen dan woorden  hier wat foto's.  Alles draait voor het 2e jaar


Perry


Floris

Welkom Jeroen, leuke vijver zo met die steenstrips en de rvs waterval :y:

Stefan V

Welkom hier! leuke vijver heb je zo en mooi systeem erop ook!

Bas42

Leuke vijver zo  :y:. je voorgeschiedenis is heel herkenbaar. Vijvers, aquaria en dan een koivijver .... Welkom hier en veel plezier.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb


Dennis


Indigo