News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Opgroeibak 9 kuub

Started by D.V, July 27, 2021, 09:53:23 AM

Previous topic - Next topic

D.V

Goedemorgen,

Ik ben bezig met een (ronde) opgroeibak van 9 kuub. Voor deze bak heb ik een nexus 320 easy aangeschaft die in gravity opstelling staat. Ik zit nog te kijken om een trickle toe te voegen aan het filtratie systeem. Zijn er belangrijke zaken waar rekening mee gehouden moet worden? Alle tips en opmerkingen zijn welkom qua verwarming, voeding, stroming, waterverversing enz. Wanneer het af is zal ik een paar foto's plaatsen. Alvast bedankt.

D.V

Vandaag weer bezig met de opgroeibak. Langzaam maar zeker begint het ergens op te lijken.

Madinees

Dat ziet er erg goed uit! Ben je tuinder?

D.V


Madinees

Quote from: D.V on August 01, 2021, 19:52:03 PM
Ja

Dat is wel mooi om dat zo in een kas te hebben! Vissen zullen van de temperatuur profiteren.
Ook mooie meststoffen voor je planten ;-)

D.V

Ja klopt, alleen ik heb nog een vraag na de nexus filter gaat het water door de uv kan ik deze naar mijn trickle door verbinden of mag het water dan niet door de uv.

Dennis


D.V

Filter draaiend nu alles nog netjes afwerken.

Perry


Bas42

Quote from: D.V on August 01, 2021, 20:23:30 PM
Ja klopt, alleen ik heb nog een vraag na de nexus filter gaat het water door de uv kan ik deze naar mijn trickle door verbinden of mag het water dan niet door de uv.
Lijkt mij ook geen probleem. In een combi wordt de dompelamalgaan ook vaak in de trommel gehangen voor het BWB. Dus volgens mij moet het kunnen. Daarbij kun je je afvragen of je de UV continue wilt laten draaien ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

D.V

Vandaag weer eventjes bezig geweest met de afwerking. Deze week wordt de trickle ook geplaatst.

Fredb


Bas42

Chique bak  :y:. Daar ga je veel plezier aan beleven.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

D.V

Tijdens het ophalen van de trickle ook een easy drum trommelfilter gekocht iemand ervaringen en tips?

Perry

Mooi trommeltje voor een opgroeibak