News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Ueno showa

Started by Fisherman John, July 13, 2021, 08:44:08 AM

Previous topic - Next topic

Fisherman John

Deze Showa afgelopen weekend bij Tjaard gekocht.
Showa is van de kweker Ueno. Momenteel 27 cm lang.
Erg benieuwd wat deze gaat doen.

Bas42

Idd spannend visje als het gaat om de sumi ontwikkeling. Heel benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen. Succes  :y: Wat was de beschouwing van Tjaard zelf?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

spannend visje inderdaad.
Plaats nog maar eens een update over een paar maanden  :y:

Fisherman John

Hij was van mening dat er bovenop weinig wit over zou blijven echter als de vis breder wordt zal het patroon zich goed gaan verhouden omdat onder nog witte delen liggen. De huid kwaliteit van deze kweker benoemde hij als zeer goed en het DNA profiel maakt de vis kansrijk jumbo te worden. een echt visje voor de toekomst dus. De vis was op het certificaat bestempeld als vrouwelijk. Ze zwemt vrolijk rond, ik ben er blij mee, we gaan het zien. ik houd jullie op de hoogte.

Bas42

Quote from: Fisherman John on July 13, 2021, 12:00:24 PM
Hij was van mening dat er bovenop weinig wit over zou blijven echter als de vis breder wordt zal het patroon zich goed gaan verhouden omdat onder nog witte delen liggen. De huid kwaliteit van deze kweker benoemde hij als zeer goed en het DNA profiel maakt de vis kansrijk jumbo te worden. een echt visje voor de toekomst dus. De vis was op het certificaat bestempeld als vrouwelijk. Ze zwemt vrolijk rond, ik ben er blij mee, we gaan het zien. ik houd jullie op de hoogte.
Dat zou idd mijn enige zorg zijn. Sumi lijkt nu zo'n beetje over de hele rug te liggen. Als dat volledig inkleurt wordt zij wel heel dominant zwart. de toekomst zal het leren en zoals Stefan al aangeeft zeker een regelmatige update waard om de ontwikkeling van het sumi goed te kunnen volgen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Ueno moet je daar niet geduld voor de ontwikkeling hebben

Fisherman John


Fisherman John

Ueno staat bekend om zijn relatief traditionele en zwarte showa's en extreme huid kwaliteit aldus diverse bronnen op internet. Dit heeft vaak wel lange tijd nodig.
Het zwart mag van mij lekker doorkomen, het is tenslotte een showa en geen sanke. Anders had ik wel een andere vis uitgezocht.
We gaan het meemaken en ik blijf updates van de vis posten.

Fisherman John

Dit weekend stond ik toch met het schepnet in de handen ivm de koicave Matsue kohaku challenge dus ik heb de showa ook meteen maar even op de plaat gezet.

Bas42

Heel benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen. Het sumi is op korte termijn wat terug getrokken zo te zien. Maar ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Deze vis vraagt tzt  :y:om een update
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fisherman John

Gisteren tiijdens het maken van een afstrijkje deze showa eens op de plaat gezet.
Is nu 40 cm en groeit best lekker maar het sumi ontwikkeld niet zo snel als ik had verwacht. Nu zit er genoeg sumi op dus eigenlijk vind ik het niet zo erg.
De bouw van deze vis vind ik wel erg goed. Hopelijk blijft dit zo door gaan.

Hieronder een filmpje van de vis:
https://youtu.be/Zck2r1sri7c

Bas42

Lekker laten zwemmen. Ontwikkeling is vaak een kwestie van geduld. Soms komt het snel, soms heeft het tijd nodig. Succes en mooi om die foto's zo naast elkaar te zien  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

het patroon is niet rommelig geworden.
Als straks het zwart intens is geworden zal dit een hele mooie zijn

Dennis

Volgens mij staan de ueno vissen er om bekend dat de ontwikkeling lang duurt,dit gaat een mooie vis worden als ie af is.