Het vijverbouw project van rob en tara koi

Started by Rob en tara koi, March 03, 2019, 14:24:35 PM

Previous topic - Next topic

Rob en tara koi

Hierbij ook maar eens onze tijdelijke opvang vijver voor stellen
Onze tijdelijke vijver is 5x3x2.5m en een kleine 40m3 totaal inhoud
Deze vijver wordt ook gebruikt als test vijver voor de definitieve vijver als ons nieuwe huis klaar is .
Nu staat alles achteraan op ons bouwkavel opgesteld
De vijver wordt gefilterd door een do-it combi 100 met daarachter een zelfbouw rvs 2 kamerfilter met japanse matten .
Alles wordt rond gepompt door een flowfriend pro en een flowfriend standaard .
Deze pompen samen 80m3 per uur rond .
Kwa beluchting staat er 100 l per min op het bwb 200l per min op de matten kamer en 400 l per min in de vijver zelf
De vijver wordt bewoond door een 10 tal grote jumbo koi van 75 tot 94 cm
En een 11 tal kleinere koi van 50 tot 65 cm

Als het huis klaar is kunnen we aan de definitieve vijver beginnen deze zal ik straks even voorstellen in dit topic

https://m.youtube.com/watch?v=ZshxvMnY_ts

Noodle

Ben benieuwd Rob, dat kan alleen maar goed gaan!  :)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

M@rk

Wauw, dat is nu al een hele bak. Ben benieuwd naar de uiteindelijke vijver.

Theokoi1962

Ik vind dit een van de gaafste nieuwbouwprojecten die ik de laatste tijd voorbij heb zien zien komen. De filters en het leidingwerk wat je aanlegt zijn echt om bij te kwijlen. Ik volg het met heel veel belangstelling
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Rob en tara koi

Bedankt voor de complimenten we doen ons best om het allemaal netjes te maken


Bij deze ook maar even ons bouwproject voorstellen van onze definitieve vijver
De vijver wordt onder water nivo 3,5x7,5m de totale diepte wordt 1,6m
Een hoek komt een ondiep gedeelte van 20 cm diep waar de grote (80cm+ ) rotsen in komen te liggen zo doende wordt de vijver op nivo 4x8m .
In dezelfde hoek als de rotsen komt een strook voor japanse beplanting  .
Verder wordt het geheel overdekt tegen ons terras overkapping en zo kregen we een grote serre die het gehele jaar op minimaal 16/18 graden blijft .
De filterlijn blijft de lijn die nu op de tijdelijke vijver staat
Dit filmpje heb ik eens laten ontwerpen en zal nu bij het nieuwe huis werkelijkheid gaan worden .
De vijver zal dwars op het huis komen te staan strak tegen ons terras aan .
De filterschuur wordt een put ipv een schuur ivm het uitzicht in de tuin

https://m.youtube.com/watch?v=siC_l6GP2c0





Fredb


Perry


Bas42

Ja idd projecten van de buitencategorie. Nooit geen gezeik meer met extreme temperaturen en heerlijk genieten van je vissen zonder je druk te hoeven maken of het gaat regenen. Leuk om te volgen en laat de foto's maar komen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Rob en tara koi

Gaan we zeker doen al zal dat wel voor volgend jaar zijn .
Eerst mijn huis afbouwen en dan kan de woonunit weg die staat nu net op de plek van de filterput 😅

M@rk

Potver, dat gaat een serieuze plons worden.mooi hoor !

Rob en tara koi

Nou de eerste muur van de vijver serre staat 8)
Nu de vijver en de rest nog

Rinikoi

Dit word echt een droomvijver! Optimaal genieten van de vissen in een Japanse omgeving, zowel in de zomer als de winter.

Veel succes met de bouw!

Rob en tara koi


gertjan

Mooi plan, ik zat alleen naar de retour te kijken, hoe groot wordt die? 1 lijkt wat weinig op de verhouding met de aanvoer.

Rob en tara koi