News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Beppu - Sanke

Started by Madinees, June 06, 2021, 21:40:35 PM

Previous topic - Next topic

Madinees

Wilde eerst niet meedoen met de Koigames van de Koicave (jaartje wachten) maar uiteindelijk toch overtuigd.
Vooral ook omdat er best een paar vissen tussenzaten die voor een 'leuke' prijs best interessant zijn. Daarnaast wil ik wat meer kleur in de vijver en stond een leuke Sanke nog op de verlanglijst.
Echter iets betaalbaars én moois vinden is daar bijna onmogelijk.

Uiteindelijk kwam ik deze vrouw(?) tegen. Ik hoop/neem aan dat het sumi aan de voorkant nog doorkomt.
Mooie lange vis vind ik zelf en het beni glimt ook mooi. Echter ik ben verre van een kenner.
Het was trouwens denk ik de 'goedkoopste' vis van de Koigames, normaal kost het jaar azukari al net zoveel als de prijs van deze vis.


Fredb

Mooi vis. Mooie lange kop, en mooie bouw :y:

Perry


Madinees

Ja bent echt benieuwd hoe zoiets uit de mudpond komt. Nu heel de zorgen aan men q-bak gaan werken zodat ik haar van het voorjaar goed kan opvangen.

Madinees

Van de week genoten van de Koicave uitzending met een mooie live-show hoe alle vissen uit de mudpond zijn gekomen.

De mijne heeft toch wel een metamorfose ondergaan vind ik. Schrok in eerste instantie een beetje van het beni (of heet het bij een Sanke 'hi"?).
Dacht namelijk dat het aan het verdwijnen was. Lijkt er echter op dat de vis vooral aan zijn bouw gewerkt heeft waardoor hij een stuk breder is geworden en het beni meer bovenop is komen liggen.

Vind het nog lastig oordelen van het filmpje. Ben vooral benieuwd naar de vis in werkelijkheid.

Ben benieuwd naar jullie mening.


Bas42

De vis heeft idd goed aan zijn/haar body gewerkt. Mbt het beni help ik het je hopen dat het goed blijft. Ik durf daar zo geen uitspraak over te doen. Voor mijn gevoel is de kwaliteit idd terug gelopen en zou er sprake kunnen zijn van terugtrekkend beni. Maar misschien stabiliseert het.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Quote from: Bas42 on November 15, 2021, 08:52:32 AM
De vis heeft idd goed aan zijn/haar body gewerkt. Mbt het beni help ik het je hopen dat het goed blijft. Ik durf daar zo geen uitspraak over te doen. Voor mijn gevoel is de kwaliteit idd terug gelopen en zou er sprake kunnen zijn van terugtrekkend beni. Maar misschien stabiliseert het.

Dat dacht ik ook. Hoop dat het stabiliseert en de randen van het beni (hoe heet dat ook al weer) wat mooier worden.
Bouw ben ik erg blij mee maar patroon doet me ook normaal wel wat. Ben vooral benieuwd hoe het in werkelijkheid eruit ziet.

Bas42

Quote from: Madinees on November 15, 2021, 19:19:04 PM
Quote from: Bas42 on November 15, 2021, 08:52:32 AM
De vis heeft idd goed aan zijn/haar body gewerkt. Mbt het beni help ik het je hopen dat het goed blijft. Ik durf daar zo geen uitspraak over te doen. Voor mijn gevoel is de kwaliteit idd terug gelopen en zou er sprake kunnen zijn van terugtrekkend beni. Maar misschien stabiliseert het.

Dat dacht ik ook. Hoop dat het stabiliseert en de randen van het beni (hoe heet dat ook al weer) wat mooier worden.
Bouw ben ik erg blij mee maar patroon doet me ook normaal wel wat. Ben vooral benieuwd hoe het in werkelijkheid eruit ziet.
Je bedoelt waarschijnlijk mruzome kiwa waarbij het patroon de schublijn volgt. De vraag is of daar sprake van is of dat het terugtrekkend beni is. de tijd zal het leren. Als ik in eerste instantie de vis als tosai zie dacht ik geen maruzome kiwa te zien maar meer strakkere belijning. Vandaar ook een beetje mijn zorg.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees


Fredb

Dan heb je mooie lange dagen :D :D

Madinees


Bas42

Quote from: Madinees on November 16, 2021, 20:18:55 PM
Nu slaap ik niet meer  :'(
Nog niet teveel zorgen maken en eerst maar eens afwachten.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Vis gisteren opgehaald en in de vijver gezet (was 18 graden en draait al goed). Koicave vissen waren ook erg levendig en zagen er goed uit.



Twee plekjes waar ik me zorgen om maakte vallen mee.
1 --> Zal wel zo blijven, maar wist ik
2 --> Is volgens A&A een beschadiging van de oogst?


Albert-jan

Geen quarantaine bak periode?
10m3 vijver met 9 koi.