Hirasawa Power, Chagoi vs Kigoi.

Started by Noodle, May 01, 2021, 07:05:15 AM

Previous topic - Next topic

Noodle

Graag wil ik jullie 2 van mijn dames voorstellen. Beiden koi van Marusei koifarm, beter bekend als Hirasawa.
De Chagoi is gemeten op bijna 88 cm en de Kigoi op 82 cm.
De Kigoi is een jaar jonger en wordt nu 6.

Ik ben erg benieuwd wat er nog in zit kwa lengte en breedtegroei. Als ze zo blijven ben ik echter ook dik tevreden!  :D
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

🤩🤩wat een kanonnen 🤩🤩
Zal best wat vulling geven zo in de vijver 😂

Fredb


Noodle

Ja na het onderdak vinden voor wat andere koi was t best leeg. Dat is nu wel weer opgelost.

Ook deze foto verkleurt weer heel erg hier op t forum. De kigoi is gewoon geel, niet oranje....
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Quote from: Noodle on May 01, 2021, 09:39:35 AM
Ja na het onderdak vinden voor wat andere koi was t best leeg. Dat is nu wel weer opgelost.

Ook deze foto verkleurt weer heel erg hier op t forum. De kigoi is gewoon geel, niet oranje....
Is dat die kigoi die destijds bij MP-koi heeft gezwommen? Wel twee prachtige vissen overigens.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Floris

Prachtig beide! De Chagoi heeft echt de typische Hirasawa kop, mooi om te zien.
Flinke staart aanzet voor de Chagoi ook en de foto oogt alsof er nog wel wat groei in zit als je het mij vraagt.

Ik denk dat ze beide, ook gezien de leeftijd echt nog wel wat gaan pakken in lengte.

Heb zelf een 9 jarige Karashigoi van Hirasawa zwemmen die vorig jaar 1 cm heeft gepakt en in okt ook op 88cm zat. Het jaar daarvoor stil gestaan kwa groei. Ben dit jaar begonnen met verwarmen en hoop dat ze dit jaar over de 90 zal gaan.

nico1012

beide mooie grote vissen.
Welke is jou favoriet Stefan van mij die grote Kigoi.
succes met de verdere ontwikkeling

Noodle

Voor mij zijn ze dicht bij elkaar wat dat betreft. De chagoi is natuurlijk weer de tamste die zwemt gewoon met je mee met zijn bek open. De kigoi is erg mooi in verhouding wat body betreft. Ze trekken ook wel met elkaar op. Allebei erg blij mee. Hopelijk komende jaren ieder 10 cm dr bij..... :)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Qua lengte en body natuurlijk wel twee blik-vangers in de vijver. Heerlijk om een paar van die jumbo's rond te hebben zwemmen. De Chagoi behoeft geen toelichting maar ook de kigoi kan mij bekoren.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter