Karashi Konishi Challenge, duo doitsu.

Started by Noodle, April 10, 2021, 08:00:44 AM

Previous topic - Next topic

Noodle

Wat gaat het groeiseizoen brengen.....in de OPGROEIBAK.

Alle vissen uit de opgroeibak hebben weer een passend nieuw verblijf gevonden. Dan wordt het tijd om de bak opnieuw te bevolken, gewoon omdat het ontzettend leuk is. Zorgen voor de optimale omstandigheden om het beste uit de koi te halen. Proberen om alles te laten kloppen en af te stemmen op de bewoners in de bak. Niet altijd eenvoudig en dat gaat ook zeker niet altijd goed!

Dit jaar ga ik starten met kleine koi, enkele van mij maar ook wat visjes van andere Koicave nerds. Ook zullen er een groot aantal gelijkwaardige koi verblijven in andere groeibakken van cavers. Gewoon super om de hobby op deze manier met zoveel mogelijk cavegekken te beleven. Elkaar helpen de hobby leuker te maken!   

Het verloop van de ontwikkeling van jonge vissen is leuk om bij te houden door regelmatig een foto te maken. Vooral over enkele jaren is het mooi te zien waar een visje begonnen is. Hieronder de eerste bewoners die vandaag te water werden gelaten. Het was erg lastig selecteren omdat de vissen nog erg klein zijn, ook weer een uitdaging in de hobby!

Volgende week gaan we het nog eens dunnetjes over doen bij Koi Maas & Waal. Daar gaan we Dainichi Black Diamond voor de KoiCave KoiGames selecteren, weer een hele andere snoeppot om in te grabbelen!

ZIN IN!

Enne....Koicave lid worden is gewoon het beste wat je kunt doen als je een vijver hebt of gewoon liefhebber bent van koi, vijvers, Japan of noem maar op. Kijk even op www.koicave.nl of stuur voor informatie een mail naar info@koicave.nl
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Ben reuze benieuwd hoe dit gaat groeien

Madinees

Ziet er top uit en ik  ben ook zeer benieuwd.

Ik heb er ook een maar omdat ik (nog) geen opgroeibak heb deze in een 'koicage' in de vijver gedaan.
Lijkt geen succes en ga het nog een week aankijken en anders bij een andere hobbyist onderbrengen. Ze zijn n.l. wel echt iniemienie.


Bas42

Ik vind het wel een mooie challenge met dit soort inniminies met een schibaar enorme potentie.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


Bas42

Ik twijfel nog. Had als een van de eerste mogen uitzoeken maar wil ook mijn opgroeibak qua filter aanpassen (naast mijn filterput van de vijver). Dus heb dat nog even uitgesteld. Maar de kans is groot dat ik er nog 2 ga uitzoeken bij Stefan. Leuk projectje voor komende winter. Heb dat afgelopen winter toch wel gemist met een lege opgroeibak.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Fredb


Perry


Noodle

De eerste zwemt inmiddels bij Henri in de verwarmde vijver.
Die tweede nog bij mij in de groeibak. Eens kijken of dat verschillen gaat geven :)
Nog steeds goed tevreden over deze doitsu en dit kan zomaar eens een blijvertje zijn.  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Floris


Noodle

Quote from: Floris on August 23, 2021, 01:09:14 AM
En niet eens ff een foto geschoten :-\

Nou, die foto hierboven is toch nog recent? Over paar weken weer een keer meteen voor de officiële update.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Ben benieuwd. Zag op facebook ook al wat foto's voorbij komen waarbij stevige groei is bereikt.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


Bas42

eind september was de deadline toch voor de updates?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter