Karashi Konishi Challenge, trio wagoi.

Started by Noodle, April 10, 2021, 07:58:59 AM

Previous topic - Next topic

Noodle

Wat gaat het groeiseizoen brengen.....in de OPGROEIBAK.

Alle vissen uit de opgroeibak hebben weer een passend nieuw verblijf gevonden. Dan wordt het tijd om de bak opnieuw te bevolken, gewoon omdat het ontzettend leuk is. Zorgen voor de optimale omstandigheden om het beste uit de koi te halen. Proberen om alles te laten kloppen en af te stemmen op de bewoners in de bak. Niet altijd eenvoudig en dat gaat ook zeker niet altijd goed!

Dit jaar ga ik starten met kleine koi, enkele van mij maar ook wat visjes van andere Koicave nerds. Ook zullen er een groot aantal gelijkwaardige koi verblijven in andere groeibakken van cavers. Gewoon super om de hobby op deze manier met zoveel mogelijk cavegekken te beleven. Elkaar helpen de hobby leuker te maken!   

Het verloop van de ontwikkeling van jonge vissen is leuk om bij te houden door regelmatig een foto te maken. Vooral over enkele jaren is het mooi te zien waar een visje begonnen is. Hieronder de eerste bewoners die vandaag te water werden gelaten. Het was erg lastig selecteren omdat de vissen nog erg klein zijn, ook weer een uitdaging in de hobby!

Volgende week gaan we het nog eens dunnetjes over doen bij Koi Maas & Waal. Daar gaan we Dainichi Black Diamond voor de KoiCave KoiGames selecteren, weer een hele andere snoeppot om in te grabbelen!

ZIN IN!

Enne....Koicave lid worden is gewoon het beste wat je kunt doen als je een vijver hebt of gewoon liefhebber bent van koi, vijvers, Japan of noem maar op. Kijk even op www.koicave.nl of stuur voor informatie een mail naar info@koicave.nl
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Madinees


Perry


nico1012


Noodle

Natuurlijk hoop ik dat Nico, maar het is wel erg lastig met zulke kleintjes.
Liever heb ik er dan meer zodat je nog een keer kunt uit selecteren. Dat is echter alleen leuk als de prijs daar dan ook naar is.
In dit geval was dat geen optie....
Ze zijn nu voor 90% geselecteerd op huidkwaliteit en op variatie.
Dit zijn wel 3 echt verschillende visjes.
Nr 2 heeft mooiste huid en lijkt gewoon al fucurin te hebben.
Nr3 is erg mager en gaat een hele gele worden, richting kigoi als ik moet gokken.

De eerste korreltjes voer zitten erin, laat ze daar eerst maar eens aan wennen.
Verder is het ook een kwestie van in leven houden met deze maat, ze zitten nu op 16 graden.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Madinees

Helemaal eens! Eigenlijk niet geschikt zonder opgroeibak (kom ik nu achter). Ik doe een poging in de vijver. Is gelukkig verwarmt, nu 16.5 graden maar ideaal is het niet.
Leuk om eens te proberen maar had het beter niet kunnen doen.

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

De bovenste zou bij mij de voorkeur hebben

Noodle

Wegens mijn chronische overbevolking als gevolg van mijn koopdrift heb ik besloten deze 3 te verhuizen naar andere liefhebbers.
Ik heb al een jumbo Kigoi zwemmen en om daar een geschubde Karashi naast te zetten vind ik te dicht bij elkaar zitten. Andere oplossing is een grotere vijver... :'(
Ik hoop niet dat ik hier veel spijt van ga krijgen maar dat kan haast niet omdat ik weet dat ze alledrie goed terecht komen. Ik gun de nieuwe eigenaren dan ook wel dat het echte jumbo's worden en dan krijg je nooit spijt.  :)
De kwaliteit is nog steeds superlekker! De doitsu die nog in de groeibak zwemt mag voorlopig nog blijven.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry