Watertemperatuur wat is die bij jou

Started by Perry, March 02, 2019, 19:47:36 PM

Previous topic - Next topic

Perry

Raam is echt een supper als je een kap er op hebt liggen
Helemaal met een lichtje eronder

Bram 3.0

Goed idee,om de achterkant van glas/doorzichtig te maken.
Thx Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Perry

Wel een leuk gezicht al die ballen
Maak je ze allemaal ook schoon als ze eraf gaan

Stefan V

watertemperatuur hier nu 9,5 graden, ben gisteren weer begonnen met een licht voertje. Werd wel een beetje tijd met een voerstop van zeker 3 maanden  ;D

Croesmaster

Hier ca. 6 graden. Tijd voor een digitale... wordt aangewerkt.

p.s. die iso-ballen werken maar ik vond het een ellende om schoon te maken. Althans dat deed ik. Ik heb ze vorige maand in den koizaak zien liggen die niet schoongemaakt waren. Dat kan dus ook...

Bram 3.0

Hallo Perry,
Ik maak de ballen niet schoon.Ik heb ze nu voor het zevende seizoen  en vooral in het voorjaar(zon)groeit er wat alg op.
Ik heb fijnmazige opbergnetten en daar drogen ze de hele zomer in(1 m3 ballen /net).Voor gebruik in najaar(november)
de ballen masseren in de zakken en verdroogde alg valt eraf, vijverfilter doe de rest.
gr. Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Perry


Bas42

Tja schoonspuiten van die ronde ballen zal niet meevallen .... Maar als ze goed drogen moet het idd goed gaan.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Bram 3.0

Ondanks de iso ballen temp. 11 graden vandaag,ik kijk het nog even aan en dan schakel ik de lintverwarming
naar 15 graden en als de buiten temp. boven 15 graden komt,ballen eraf🙏
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Perry

Hier 12.2 en het jeukt om de kap eraf te halen

Wim

Hier 9.3 graden. Gelukkig nog met kap.
Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Bas42

Hier de 10 graden gepasseerd maar laat de kap nog een maandje zitten denk ik. 'S-Nachts kan het nog behoorlijk koud zijn en van het weekend stond het nog gewoon te sneeuwen in het Noorden van het land.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Hier stabiel 12 graden met kap
Maar die blijft er geen maand meer op liggen

Wim

Koivijver 18 kuub. Filter: Befil Trommelfilter 2.0 profi., bew. bed (510 L), met ingebouwde dompel uv 42watt. retour (22 kuub per uur) via airlift.

Perry