News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Mega - Karashi Konishi

Started by Madinees, April 04, 2021, 10:37:11 AM

Previous topic - Next topic

Madinees

Gisteren uit ca. 200 stuks tosai mijn Karashi van Konishi geselecteerd. Vis met in theorie een enorme potentie maar ik schrok toch wel van hoe ze klein ze waren.
Ik heb zelf geen opgroeibak dus direct in de vijver gedaan. Om te zorgen dat hij/zij niet direct in de skimmer of drain zit tijdelijk ineen koicage.

Selecteren was nog best lastig, heb vooral gekeken naar een egale keur en de bouw (zover ik dat kon zien bij zon visje). Er zit wel een zwart vlekje op de kop maar volgens de dealer trekt dat 100% zeker weg? Er waren heel veel visjes die dit hebben. Ook heb ik binnenkort bij een andere challenge nog een soortgelijk visje van Izumya. Die heb ik pas al gezien en zijn gelukkig al ietsjes groter.

Maak me toch een beetje zorgen of de vis niet te te klein is voor men vijver, zit nu maar een beetje zielig onderin het net terwijl de rest van de vijver al vol leven is (18 graden, voer al en water kwaliteit is goed).


Dennis

Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling van deze visjes,,heb jij een mailtje gehad wanneer je deze kon uitzoeken?Ik heb mij ook ingeschreven,maar nog niks gehoord,wanneer ik er 1 kan uitzoeken.Heb al een mailtje een een appbericht gestuurd,maar krijg totaal geen reactie,zal volgende week eens proberen te bellen...

Madinees

Quote from: Dennis on April 04, 2021, 11:15:07 AM
Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling van deze visjes,,heb jij een mailtje gehad wanneer je deze kon uitzoeken?Ik heb mij ook ingeschreven,maar nog niks gehoord,wanneer ik er 1 kan uitzoeken.Heb al een mailtje een een appbericht gestuurd,maar krijg totaal geen reactie,zal volgende week eens proberen te bellen...

Ik had een bestelling gedaan (Hanna) en dat duurde ook wat lang. Dus daar had ik op gereageerd. Toen gevraagd of ik het kon combineren.
Er was wat misgegaan met de Karashi mail geloof ik én ze hebben het denk ik heel-heel druk. Keuze is er nog genoeg hoor.
Je kunt ook Francoise mailen die regelt het volgens mij allemaal. Succes!

Dennis

Dat heb ik ook al gedaan nog geen reactie,zal komende week wel even bellen.Ik weet niet hoe lang je het visje in het net wil laten,maar dan zou ik er wel een visje bij plaatsen,anders word het wel eenzaam alleen in het net,komt de vis niet tegoede denk ik.

Madinees

Quote from: Dennis on April 04, 2021, 12:57:08 PM
Dat heb ik ook al gedaan nog geen reactie,zal komende week wel even bellen.Ik weet niet hoe lang je het visje in het net wil laten,maar dan zou ik er wel een visje bij plaatsen,anders word het wel eenzaam alleen in het net,komt de vis niet tegoede denk ik.

Klopt, komt nog zon mini bij (en de rest zwemt er om heen natuurlijk).

Fredb

in dat net zwemmen geef veel stress. laat hem gewoon gaan, dan zal je zien dat ie met de rest mee gaat doen.
Ik denk dat het risico dat ie in een drain of skimmer komt niet opweegt tegen de stress die ie nu heeft in dat net

Madinees

Quote from: Fredb on April 04, 2021, 14:17:21 PM
in dat net zwemmen geef veel stress. laat hem gewoon gaan, dan zal je zien dat ie met de rest mee gaat doen.
Ik denk dat het risico dat ie in een drain of skimmer komt niet opweegt tegen de stress die ie nu heeft in dat net

Ik heb ook men twijfels. Heb de vis nog niet zien eten. Heb er even een minivoerring in gemaakt want als het voer naar het zijkant van het net drijft dan willen de andere vissen erbij.
Wel was net het voer weg uit de ring dus heb een stille hoop dat hij/zij eet. Ga het een weekje zo proberen en anders over naar plan B.

Hoorde wel van A&A en een andere dealer dat dit een goede oplossing is/kan zijn. Wel denk ik ook dat het stress geeft.

Dennis


Madinees

Quote from: Dennis on April 04, 2021, 20:33:32 PM
Tijd voor een opgroeibak... :)

Dit jaar men filter uitgebreid + warmtepomp. Komende winter een opgroeibak denk ik inderdaad.
Stap-voor-stap :-)

Madinees

Heb toch nog even aangekeken met de baby karashi in men koicage. Kreeg adviezen om hem in de vijver te doen maar ook dat het prima gaat in zon net.
Had bij allebei men twijfels vooral omdat ik het visje nog niet heb zien eten. Zinkend voer werkt niet want dan gaat de rest van de vissen het proberen te pakken.
Dus maar een voerring gemaakt van een stuk luchtslang en daar wat korrels in gelegd. Ze verdwenen wel steeds maar zag de vis nooit eten.

Fototoestel erbij gelegd en zowaar:


Nu de komende weken de temperatuur omhoog naar boven de 20 graden en hopelijk dan wat groei.
Heb nog een Hi Utsuri Tosai die ook niet groot is. Die kan ik met een week of twee halen, denk dat wat gezelligheid de vis ook wel goed doet.
In de toekomst in ieder geval niet meer zo.

Perry

Moet er ook nog eens een paar gaan halen  :D

Bas42

Quote from: Perry on April 14, 2021, 22:39:56 PM
Moet er ook nog eens een paar gaan halen  :D
Goed idee Perry  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Daarstraks even gekeken hoe het met het visje gaat. Is in ieder geval wat gegroeid in de vijver, ben ik blij mee.
Zit een zwart plekje op zen kop, hadden er veel, Stefan van A&A heeft me geadviseerd daar niet naar te kijken omdat het gegarandeerd weg gaat?


Fredb

Wat ik er zo van zie denk ik ook dat het gewoon een  "blauwe plek" is. Gestoten, en gaat weer weg

leuke vis :y:

Madinees

Vandaag vis gemeten (het koinet waar ze in zit was wat vies en wilde ik schoonmaken). Dacht dat ze door het slechte weer nog weinig groeit gepakt had.
Maar valt alles mee, 5cm er bij en een stuk dikker. Vraag me of het geen korte dikkert wordt? Of zou dat komen door de wat lagere (18 graden) temperaturen?
Heb er nog een van Izumya zwemmen en die is veel langgerekter.