News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

zwarte troep

Started by bulldog, March 30, 2021, 12:28:42 PM

Previous topic - Next topic

bulldog

als eerste vijver is kraakhelder maar heb van die zwarte troep aan de wanden , en de koi's vreten eraan
nu komt binnen een week of 2 een nieuw trommel filter ik zit eraan te denken om met de hoge druk de wanden schoon te spuiten
zou geen probleem moeten zijn toch

Bram 3.0

Ik zie op de foto's allen maar dode en fris nieuwe algen.Laten zitten,dit is de tijd van het jaar waarin de algen zich gaan vermenigvuldigen.
Meer licht en hogere temp. Zijn de oorzaak.Er zit veel micro leven in en de koi eet er dus van.Ook is het een hechtings laag voor je nitrificatie bacteriƫn.Komt nog bij dat het ook ammoniac afbreekt.Kortom,laten zitten lost zich vanzelf op.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Bas42

Eens met Bram. Als je vijver gevoelig is voor algen dan heb je ze in de kortste keren terug. Maw je blijft spuiten .... Dus probeer het in het systeem op te lossen (filters, schaduwdoek etc). Maak maar eens een afstrijkje van een groene algenwand. Je zult versteld staan wat daar aan leven in zit (en waarom de koi dat graag afgrazen).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

ziet er heel erg goed uit.
Lees wel vaker dan mensen in het voorjaar heel de vijver schoonmaken.
Dit doe ik echt nooit tenzij ik de vissen in de quarantaine bak aan wil laten zetten tot paaien dan maak ik heel de quarantaine bak schoon.