KOICAVE games mijn selectie Kuhaku en Showa bij Arts & Ants

Started by wietzenu, March 28, 2021, 22:09:14 PM

Previous topic - Next topic

wietzenu

Was er lastig kiezen tussen al dat zwemmende moois, maar dit zijn mijn keuzes geworden. direct maar een klein bewijsje met de nodige data erop. Heel benieuwd hoe het eerste half jaar gaat.



11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Perry


Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

leuke visjes en leuk zo met die certificaten!
Succes met de opgroei, en het was leuk jullie zaterdag even gesproken te hebben!  8) :y:

wietzenu

Hoi Stefan, idd leuk zaterdag. En benieuwd naar jouw vijver !!
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Stefan V

 :y:
Mocht je de bouw een beetje willen volgen dan kan je op deze link het topic zien waar ik regelmatig wat plaats.
https://koicave.nl/forum/index.php?topic=651.msg12318#msg12318

wietzenu

Al na een maandje gaat het heel goed met het jonge spul. blijmee
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

nico1012

echt leuk hoe jij die updates samenvat. Zo zie je heel erg goed de verschillen

wietzenu

Dank je wel Nico,is ook erg leuk om te doen en net wat je zegt ik vindt het ontzettend mooi om te zien hoe ze zich ontwikkelen tot het prachtige huisdier in onze vijver.
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

wietzenu

11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

wietzenu

11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

wietzenu

Helaas moet ik vandaag de figuurlijke handdoek in de ring gooien....
De laatste van de vier is vandaag dood gegaan. Lastig om de oorzaak te achterhalen of te stellen, maar optelsom van factoren die hieraan ten grondslag liggen.
In de eerste twee weken was huid/kieuwworm aanwezig en na keurige behandeling leek alles goed te gaan. Helaas bleek 1 een bacteriele ontsteking e hebben op de kieuw. Op de foto zelfs te zien dat dit al zo was bij aanschaf...is dus alleen maar erger geworden. Ondanks meerdere malen ontsmetten en desinfecteren, ging het niet over.
Al met al een diepe teleurstelling en baal ik als een stekker. Want dit is niet de fun van mijn hobby. Als ik dieren wil behandelen was ik wel dierenarts geworden.

Aan de moderators de melding dat deze topic wel gesloten mag worden.
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Albert-jan

Dat is zonde zeg. Wel apart dat ze bij aanschaf al problemen hadden dat is altijd jammer om zo te moeten beginnen.

Vervelend hoor voor je.
10m3 vijver met 9 koi.

Perry