News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Wist u dat?

Started by Bram 3.0, October 04, 2020, 14:03:23 PM

Previous topic - Next topic

Bram 3.0

Wist je dat er in Nederland 8,2 miljoen vijvervissen worden gehouden en 7,7 miljoen aquariumvissen‼️
Op een totaal van ruim 27 miljoen huisdieren.
Cijfers komen van brancheorganisatie,Dibevo en de Nederlandse voedingsindustrie gezelschapsdieren.
Hoeveel koi van die 8,2 miljoen vijvervissen,kan ik niet bedenken maar goudvissen en andere variëteiten doen goed mee.
Als je zelf wat opmerkelijks lees,post it in de rubriek ,Wist u dat👍
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Perry


Bram 3.0

Wist u dat, citroenzuur uitstekend geschikt is om aangekoekte algengroei te verwijderen!
Niet in de vijver toepassen! reinigen van thermometers,kap van de skimmer,ISO ballen b.v.
Alles wat je buiten de vijver kan schoonmaken.
Los citroenzuur op in wat water en smeer het te behandelen onderdeel er mee in, onderdompelen nog beter.
Laat een uurtje staan en borstel het schoon.Daarna goed afspoelen..Citroenzuur is verkrijgbaar bij drogisterijen.
Voor mijn ISO ballen heb ik het bij de groothandel besteld in 1 kg.emmers.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Bas42

Ik gebruik ook citroenzuur om mijn trommel schoon te maken. Haalt de bruine aanslag weg (zeker na een KP-behandeling blijft dat toch aanwezig). Ik gebruik poeder en los dat op in water. Het beetje wat in het water komt heeft geen effect op de pH is mijn ervaring.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Bram 3.0

Hoi Bas,wist je dat,als je ook natriumbicarbonaat hebt staan(tegen pH crash) je samen met citroenzuur een organisch schoonmaakmiddel voor het hele huis hebt,waar je vrouw blij van wordt!
Zoek youtube filmpje trefwoord: citroenzuur en/of natriumbicarbonaat.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Quote from: Bram 3.0 on October 16, 2020, 08:35:26 AM
Hoi Bas,wist je dat,als je ook natriumbicarbonaat hebt staan(tegen pH crash) je samen met citroenzuur een organisch schoonmaakmiddel voor het hele huis hebt,waar je vrouw blij van wordt!
Zoek youtube filmpje trefwoord: citroenzuur en/of natriumbicarbonaat.
Gr Bram 3.0
:y: Kan ik mijn vrouw toch nog betrekken in de koi-hobby .... Laatst mijn zoon behandeld met een zalfje van Maarten Lammers met groot succes (had een open blaar op zijn teen). Dus de hobby begint langzaam zijn weg te vinden in huid  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

wij hier wel on-topic gaan blijven :-*

Bram 3.0

wist u dat?
Het uittrekken van schubben ter verfraaiing  van de vis(patroon,sumi spot)en het knippen van vinnen en staart,bij wet verboden is!
Net zoals bij honden oren en staart knippen.
Gr, Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Bram 3.0

Wist u dat?
Als huiseigenaar maar zeggenschap heeft over de grond tot 1,5 meter diep onder het maaiveld!
Dit is voor vijverbouwers een niet zo bekend gegeven!
Gr. Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Floris

Quote from: Bram 3.0 on April 13, 2021, 11:05:51 AM
Wist u dat?
Als huiseigenaar maar zeggenschap heeft over de grond tot 1,5 meter diep onder het maaiveld!
Dit is voor vijverbouwers een niet zo bekend gegeven!
Gr. Bram 3.0

Hoe zit dat dan met kelders. Die zijn toch ook dieper dan 1,5 meter?

Bram 3.0

Daar heb je een bouwvergunning voor.
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Floris

Voor een vijver in een aantal gevallen toch ook. Ik heb dat destijds namelijk wel aangevraagd. Dus in geval van een bouwvergunning heb je gewoon volledige zeggenschap, begrijp ik dat goed?

Bram 3.0

Bouw vergunning betreft de opstallen.(woning b.v.)
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Floris

En bij een bouwvergunning van de vijver niet dan? Lijkt mij wel een beetje vreemd 🤔