Restauratie trommlfilter

Started by Bram 3.0, September 25, 2020, 15:45:10 PM

Previous topic - Next topic

Bram 3.0

2 jaar geleden een aquaforte trommelfilter aangeschaft.Dikke ellende met de zeven en heb er meer als een tiental vervangen.
Bijzondere service ontvangen van leverancier(Vis en Vijverland) alswel de importeur(Sibo).3 keer een nieuw compleet filter en een twaalftal nieuwe zeven,incl.plaatsen.Nu is garantie van importeur verlopen en moet ik  zelf de zeefmatten  betalen.
Frank van Vis en Vijverland had al een jaar het idee om de zwakke plek van de trommel te verbeteren.
Gisterochtend heeft hij het filter losgekoppeld en mee genomen naar zijn bedrijf,in de middag terug en gemonteerd.
Het is prachtig mooi geworden en het geluid van de spoelbeurten is aanmerkelijk stiller.
Service bestaat nog,bedankt Frank.
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Fredb


Margon


SjuulD

Ziet er netjes uit ! Zelf ben ik wel gecharmeerd van dit model trommel . Nu ik jou ervaring lees ben ik wel iets minder enthousiast geworden 😅

Nette oplossing van dealer en leverancier .

Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bram 3.0

De verandering is dat er voorheen 4 zeven de trommel vormde en nu is dat vervangen door 1 zeef die geheel de trommel rond is gespannen.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0