Mudpond Games 2020 | Tancho van Stefan V

Started by Stefan V, May 11, 2020, 21:48:25 PM

Previous topic - Next topic

Fredb

balen. Het is ook een rot plek voor een wond.

Stefan V

Ja het is inderdaad een klote plek. Het leek eerst goed te genezen. De vis was ook weer goed actief dus dacht dat het goed ging. Sinds van de week weer wat minder met de vis dus vandaag even gebowld. De wond is echt heel erg en is ook naar binnen aan het vreten. Word een antibiotica kuur waarschijnlijk.

Joris Wansing

Pfff meen je niet Stefan, 'mooi' k*t! Hopen dat het na deze behandeling voorbij is met alle ellende :(

Stefan V

ja idd, maar ik vrees ervoor. Het is behoorlijk weg gevreten.

Bas42

Ik zou bijna zeggen naast een AB-injectie/injecties deze vis ook in een aparte bak zetten met veel vers water en eventueel behandelen met Cytofex van Colombo.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Balen man,  hoop echt voor je dat het goedkomt het is een mooie tancho.
10m3 vijver met 9 koi.

Stefan V

Inmiddels is de vis behandeld gedurende een periode met 3 anti biotica injecties.
Hij had ook een andere vis aangestoken en ook deze vis moest ik dus behandelen. Bij de shiro (welke was aangestoken) lijkt het nu aardig rustig te worden op de wond. Bij de tancho is dit nog moeilijk te zeggen. De wond was wel heftig en zit aan de onderkant. Ik zal hem dit weekend weer bowlen en inspecteren.

Ik hoop dat ik er nu bijna vanaf ben  :-\

Fredb

ik hoop het ook voor je. Dit maakt de hobby minder leuk

Perry


Bas42

De aanhouder wint Stefan maar kan me idd voorstellen dat nu de moed je in de schoenen zakt. Woensdag zullen we eea eens bekijken en evalueren.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter