News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

ISA Showa 3

Started by Theokoi1962, February 23, 2020, 14:44:35 PM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

Gisteren bij Arts & Ants 2 ISA tosai opgehaald. Het lijken vrouwen te zijn. Het lijken vrouwen te zijn, maar dat moeten we nog even afwachten. Ik gebruik nummer 3 en 4 , omdat ik 2 jaar terug al 2 Isa tosai had gekocht, waarvan de nr. 1 vrouw blijkt te zijn en zich erg goed ontwikkeld.
Nou Ja; in deze posting nr. 3.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Leon77

Heb in je andere bericht rrn vraag gesteld maar lees hier het antwoord al sorry. Ook dit een mooie koi. Gaat ook een kanon worden.

Gaan deze bij showa's bij jou de opgroei in?

Theokoi1962

Ja, gisteren bijgevoegd. Nu langzaam alles weer opvoeren
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Leon77

Op welk moment ga je de vis bijplaatsen in de vijver. Bij een bepaalde lengte of als de kleuren wat afnemen?

Perry

Hele mooie topper Theo  :y:

Bas42

Een showa uit het boekje wat mij betreft. Wat een geweldige vis. Qua patroon zo mooi in balans. Ik zag deze ook op het filmpje voorbij komen maar je was wel heel snel .... Mocht je hem ooit beu zijn dan weet je me te vinden.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Theokoi1962

Quote from: Leon77 on February 23, 2020, 19:12:14 PM
Op welk moment ga je de vis bijplaatsen in de vijver. Bij een bepaalde lengte of als de kleuren wat afnemen?
De omstandigheden in de opgroeibak zijn dermate goed, dat ik er van uitga dat deze vissen daar minimaal een jaar in verblijven. Doel zou zijn Mei 2021. Door de verlichting gaat de huidkwaliteit er niet onder leiden, dat zie ik ook aan 2 Matsue Kohaku (één van mezelf en één van Henri) die daar nu een jaar inzitten. Het beni is nog wel zacht, maar dat mag. Ook de andere go-sanke in de bak verliezen geen kleur.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

nico1012

Waarom heeft de kweker deze vis niet gehouden is echt een super vis.
ben echt weg van deze vis alleen zou graag willen weten waarom jullie denken dat dit niet zo mogen blijven zitten om door te groeien en het jaar erna voor veel meer geld te verkopen of eventueel in te zetten in een show

Perry

Kan veel redenen hebben denk ik

Te veel goede vis bij de kweker
Risico is weg
Kweker het geld nodig heeft
Nu al voor een goed bedrag kunnen verkopen
De gunfactor
Of hij is toch niet zo goed als we denken
Male mogen vaak niet blijven

Theokoi1962

Gunning is wel degelijk een factor al willen veel mensen je doen geloven dat dit totaal niet aan de orde is in Japan. Laten we eerlijk zijn; ISA is echt een geldfabriek, maar tevens een kweker met bloedstollend mooie showa. Ongetwijfeld zijn de allerbeste tosai er al uit; zo naïef moeten we niet zijn. Daarvan weet hij dat deze als nisai, maar zeker sansai een vermogen gaan opbrengen. Dat neemt niet weg dat er dan binnen dezelfde bloedlijn nog steeds superkoi zitten. Hij kan immers niet alles tot ichiban verklaren. Als je (in dit geval Stefan Koster) dan als één van de eersten mag handpicken uit 1000+ tosai, dan heb je gewoon één van de betere koihunt dagen.
Met de hulp van 2 man personeel van de farm. Voor Nederlandse begrippen heb je dan echt topkwaliteit te pakken. Man of vrouw blijft lastig; zelfs al wordt gezegd dat de kans groot is...
Maar als één van beide vrouw blijkt te zijn dan is wat mij betreft de missie al geslaagd.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Theokoi1962

Vandaag 3 showa in de groeibak geschept. Manmanman...deze vis...pffff. Het beni is wel wat zwakker geworden, ondanks het licht, maar ik weet uit ervaring inmiddels dat de kleuren van de vissen binnen 2 maanden er weer vanaf spatten.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry


Bas42

Tja heb er weinig aan toe te voegen Theo. Geweldige showa  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012


Gerrit Wolf

 :P wat een prachtige showa ik ben benieuwd wat deze nog verder gaat doen