News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

welke zuurstofmeter?

Started by Dennis, January 19, 2020, 11:34:13 AM

Previous topic - Next topic

Madinees

Bedankt voor het regelen Perry!

Perry


Perry

Zijn er al die 1 meter binnen hebben ??

Dennis


Bas42

Volgens mij is Stefan nu ook een weekje met vakantie .....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Dennis

Vorige week zouden er 4 verstuurd zijn,en de rest eind vorige week of begin deze week,dan mag ie langzamerhand wel binnenkomen.

Madinees

Er is iets misgegaan met het versturen. Mijn pakketje was vrijdag aangekomen, maar omdat ik niet thuis was terug genomen. Nu is het gisteren geleverd in een hele grote doos.
Je raadt het al, er zaten er 4 in in plaats van een. Ik heb contact opgenomen met Perry en in overleg met hem zal ik ze naar hem versturen.

De meneer in Aalsmeer is denk ik een hele beste peer maar staat niet bekend om zijn logistieke kwaliteiten ;-)

Perry

Stefan heeft iemand die de bestellingen die binnen komen verstuurd
Dus zodra ze binnen zijn worden ze verstuurd

De drie meters die madinees naar mij stuurt gaan naar diegene die als eerst betaald hebben
Ik heb geen moeite om te wachten

Dennis

Vandaag binnengekomen,duurt ff,maar dan heb je ook wat. :y:

Perry

Hoop dat die van mij er ook snel is 😅

Albert-jan

En wat zijn jullie bevindingen?
10m3 vijver met 9 koi.

Perry

Heb van Paul gelezen dat die iig tevreden is met het zuurstof in zijn vijver

Madinees

Ik ben er heel blij mee. En meten is weten. Je ziet nu (vooral bij de minder ervaren hobbyisten) veel problemen met lusteloze vissen. Vaak wordt de temperatuur als boosdoener gezien maar mijn inziens is het vooral het DO niveau. Beluchten helpt maar het afvoeren van vervuiling helpt nog veel meer. Jammer dat weinig mensen het meten en heel stellig zijn met allerlei onderbuikgevoelens en verhalen van 'je moet doen waar je je goed bij voelt'. Daarom vind ik dit forum wel fijn omdat hier (en op het forum van de Belgische vrienden) nog eens wat onderbouwd wordt.

Meter doet het goed, ijken had ik men twijfels bij maar schijnt toch te werken. Een verademing tov mijn Chinese meter die ik hiervoor had.
Resultaat nu is water bijna 25 graden en 8 mg/liter zuurstof. Volgens de meter is dat 97% verzadiging, lijkt me netjes.


Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

In de Koi2000-appgroep zag ik vandaag de fabrikant van de cycloon showers ook metingen doen. Die haalde meer dan 100% verzadiging na zijn filter.
Zou dat dan echt een filter zijn dat zuurstof toevoegd? Kun je uberhaubt meer dan 100% verzadiging hebben?