Showa vs Sanke

Started by Noodle, October 10, 2019, 16:47:19 PM

Previous topic - Next topic

Dennisb


Noodle

De sanke roepers hebben inderdaad gelijk...

Meteen maar een nieuwe Showa of Sanke en waarom ?
(mensen met voorkennis graag even niet alles weg geven... :-*)

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Dennis

Waaraan kun je zien dat die vorige vis een sanke is?

Dennis

de tweede vis zeg ik showa,volgens mij zit er nog ondeliggend sumi op de kop.

Perry

Deze ronde ga ik voor sanke  :-\

Wel een rare vis zo iets koop je toch niet 😝

SjuulD

Voor mij is dit een showa , ik denk dat deze vis over een paar jaar erg veel Sumi heeft wat ook over een deel van het hi heen gaat.
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Croesmaster

Ik ga voor sanke. Tejime in de borstvin, sumi zijn spotjes ipv patronen.

Ik zou deze wel durven aanschaffen als Sanke.

Bas42

Quote from: Croesmaster on June 07, 2020, 22:24:13 PM
Ik ga voor sanke. Tejime in de borstvin, sumi zijn spotjes ipv patronen.

Ik zou deze wel durven aanschaffen als Sanke.
Mensen met voorkennis warden geacht zich te ontjouden van commentaar Henry ..... Maar als jij iets roept dan dan roep ik ook sanke.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

Quote from: Bas42 on June 08, 2020, 08:28:06 AM
Quote from: Croesmaster on June 07, 2020, 22:24:13 PM
Ik ga voor sanke. Tejime in de borstvin, sumi zijn spotjes ipv patronen.

Ik zou deze wel durven aanschaffen als Sanke.
Mensen met voorkennis warden geacht zich te ontjouden van commentaar Henry ..... Maar als jij iets roept dan dan roep ik ook sanke.

Niet alleen roepen Bas......efkes onderbouwen.... :-*
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Tja Stefan .... Ik weet hoe deze koi is aangekocht en dus is bestempeld door de dealer. Maar zoals al vaker gezegd zien we sanke en showa steeds dichter tegen elkaar aan kruipen qua patronen. Heb hier een sanke rondzwemmen die ik destijds als nisai gekocht heb met niet of nauwelijks sumi onder het mom als het sumi niet doorkomt is kan hij zich nog altijd vermommen als kohaku ....
Ondanks een verdacht plekje op de bek van deze koi doet mij het hele patroon voorkomen als sanke patroon. Ook de inkleuring van de borstvinnen doet mij eerder denken aan tejima dan motoguro. Het shiroij is ook sterk overheersend. Zou deze koi ook graag van de zijkant kunnen beoordelen qua sumi-patronen dus mogelijk dat een filmpje wat meer uitkomst zou kunnen bieden ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

Lastige vis om zo voor mij te beoordelen. Wat mij wel opvalt is dat het patroon wat betreft sumi op de body wel veel sanke heeft ,maar de suni op de kop neigt weer naar showa. Wat betreft de recht borstvin, ik lijk hier toch motoguro te zien? of zie ik dat verkeerd?  ;D

Dus voor mijn een Shanke  :P

GinRin

Ik mis de ontknoping.

Dan roep ik om wat reuring in de tent te gooien: Showa.

Joop

Perry

Ik verander naar bekko  O:-)

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Frans.s