Matsue Kohaku van Theo.

Started by Theokoi1962, March 04, 2019, 19:08:48 PM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

Ik heb mijn visje ook maar eens geschept. Ik moet zeggen, dat sinds alle grote vissen uit de opgroeibak verdwenen zijn naar de vijver, het stukken beter gaat met de kleintjes...niet zo gek natuurlijk. Ik ben best tevreden. En het beni is niet super, maar dat was het ook niet bij ophalen. Ik denk wel dat dit goedkomt in de loop vd tijd. Of dat hoop ik eigenlijk.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry

Moet zachtjes aan ook maar eens meer gaan voeren als ik al die vissen zo voorbij zie komen 🙈

Johan relou

Bijna net zo mooi als die van mij.  :D

Maar wat een mooie lichting matsue kohaku zeg. Dit is ook echt een topper, alles klopt huid, bouw, backbone enz.

Ben benieuwd op welke lengte ze aan het einde van het seizoen zitten.

Gr. Johan.

Bas42

Mooie ontwikkeling Theo. Met name de toename in body is heel netjes. Gaaf ook om te zien dat het beni zo goed is gebleven. Voor mij een teken dat de lamepn met name goed werken als ze direct op het water zijn geinstalleerd. Had bij mijn kohaku toch het idee dat het beni al wat terug begon te lopen en deze dus alsnog in de vijver geplaatst (wilde het risico niet lopen).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

echt een hele mooie Kohaku.
vind hem mooier geworden dan eerst. Denk dat deze nog imposanter word mbt patroon als deze groter is.

Stefan V

Mooie ontwikkeling Theo! Mooi wat body gepakt!
Hoe is je ervaring met de lamp nu?
:D

Theokoi1962

Stefan, het is nu (nog net) te vroeg om te roepen, maar ik ben er bijna volledig van overtuigd dat het werkt. Heel goed werkt zelfs. Het is wel zo, dat er bij mij sprake is van een groot daklicht in combinatie met de zee van kunstlicht van maar liefst 4 led buizen. Ik zeg het wel vaker tegen mensen. Als je dat licht vanaf een afstandje op een foto ziet, dan lijkt het de roze buurt wel. Echter...als ik boven de bak hang (lekker tijdje hangen op de rand), dan hangen de lampen net boven mijn hoofd (afstand tot het water zal ongeveer 70cm zijn. Maar doordat het er 4 zijn met een tussenruimte van 35cm is het echt een enorme bak met licht. Als ik dan zo hang, dan heb ik totaal niet meer het gevoel van rood licht, maar meer van het licht wat je zeg maar hebt op een mooie zomerdag aan het water. Heel warm is het, dus niet hard. Je merkt wel...ik ben erg enthousiast. Eind Augustus zal het blijken, want de vissen (van mij en Henri) blijven de komende 10 weken onder het kunstlicht.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Theokoi1962

Ben echt hartstikke tevreden. Denk echt dat dit een fijne vis in de vijver zal worden. Blijft voorlopig in de groeibak. In het najaar kalmer aan.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry


nico1012

erg mooie vis en goede groei ook.

veel plezier ermee

Bas42

Dat is een forse groei. Goed bezig. En het beni lijkt ook goed te blijven qua kwaliteit. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Theokoi1962

Nou, dit is 'm dan. Vlak voor het sluiten van de markt. Gisteren terug van vakantie en vandaag de groeibak leeggeschept en gefotografeerd. Ik was natuurlijk vooral nieuwsgiering naar de Kohaku.Is een hele dame inmiddels. Tikt precies de 50cm aan. Ik ben er blij mee.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry


Bas42

Beestachtig goed  :y: Wat een geweldige ontwikkeling.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Ruud