News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Momotaro Showa

Started by Fredb, June 06, 2021, 20:35:26 PM

Previous topic - Next topic

Fredb


Madinees

Mooie langgerekte vis, wordt interessant deze te volgen!

Fredb

Hij/ze blijft tot volgend voorjaar binnen. De zomer door op 23 graden, en daglichtlamp er op.

Fredb

#3
voordeel van een bak binnen is dat je er in de winter ook wat mee kan 8)

Vandaag maar even geschept. Hij is nu 40 cm. 7cm gegroeid. Niet heel veel, maar wel 20%. :)

Fredb


Floris

Iets meer groei deze, maar ook het beni is iets meer terug gelopen dan bij de Sanke. Ik zou bij deze opletten dat het niet te veel terug loopt en anders de temperatuur laten zakken naar 18 graden.

Leuke vis weer om te volgen

Dennis

Zeker interesante vissen om te volgen,Hoe deden ze het in de opgroei bak?kwamen ze ook eten als je erbij was?Heb hier ook eens een aantal visjes in de opgroeibak gehad,die met zn drieen steeds in een hoekje bleven liggen,die zijn toen ook bijna niet gegroeid.Toen heb ik er 2 andere vissen bij geplaatst,en toen kwamen ze wel uit het hoekje en begonnen goed mee te eten,en te groeien.

Fredb

Quote from: Floris on January 03, 2022, 00:34:39 AM
Iets meer groei deze, maar ook het beni is iets meer terug gelopen dan bij de Sanke. Ik zou bij deze opletten dat het niet te veel terug loopt en anders de temperatuur laten zakken naar 18 graden.

Leuke vis weer om te volgen

Dank je! De groei is inderdaad niet veel. Nou voer ik ook niet maximaal in de zomer. Ik denk dat het de kleur ten goede komt, maar ook de waterkwaliteit in de bak. Ook de verwarming staat nu niet aan. De bak is 13 graden

Fredb

Quote from: Dennis on January 03, 2022, 21:14:36 PM
Zeker interesante vissen om te volgen,Hoe deden ze het in de opgroei bak?kwamen ze ook eten als je erbij was?Heb hier ook eens een aantal visjes in de opgroeibak gehad,die met zn drieen steeds in een hoekje bleven liggen,die zijn toen ook bijna niet gegroeid.Toen heb ik er 2 andere vissen bij geplaatst,en toen kwamen ze wel uit het hoekje en begonnen goed mee te eten,en te groeien.
Deze waren de eerste week heel schuw, maar werd langzaam beter. Het scheelt inderdaad wat voor vissen je in de bak hebt. (maar dat zie je vaak in de vijver ook)

Fredb

Nu na een zomer in de vijver 50 cm

Fredb


Bas42

Ook dit is een heel net visje. Filtertje gebruikt aangezien het beni ook bij deze vis zo diep rood is?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

Dank je Bas!

Het rood is ook goed op deze vissen, maar lijkt op de foto wel roder. Dat viel mij ook op. Ik heb bij mijn weten geen filter gebruikt. Misschien de lichtinval.

nico1012

echt een hele mooie vis is dit.

Fredb