News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Shusui - Tanaka

Started by Thijs, January 14, 2021, 12:55:31 PM

Previous topic - Next topic

Thijs

Hierbij mijn tweede serieuze aankoop van 2021:

Shusui
Kweker: Tanaka
Leeftijd: Nisai
Grootte: 37 cm
Geslacht: female

Leuk detail: in deze kweek van Tanaka zit ook bloed uit de Shusui lijn van Konishi, dus met Karashi bloed.

Ik heb haar gekozen omwille van de bouw, de nog niet ingekleurde schubbenrij op de rug, een schone kop en met de verwachting dat het hi nog verder zal opkomen.

Wat denken/verwachten jullie ervan qua groei en ontwikkeling?

Ik denk dat ze beter tot haar recht komt in deze video.
https://youtu.be/cLPi9E18H6w



Floris

Ik vind Shusui altijd een lastige variëteit maar deze heeft zeker voor doitsu een mooie lange bouw.
Beni lijkt mooi dik en de rug is mooi schoon en licht. Deze vind ik zelf vaak te donker waardoor ze uiteindelijk op latere leeftijd nog donkerder worden.

De kop is naar mijn idee nog iets te doorschijnend, waardoor de kans groter is dat deze later toch wat donkerder wordt.

Over het geheel wel een hele goede shusui als je het mij vraagt. Ben ook erg benieuwd naar hoe deze zich ontwikkeld!

Bas42

Ik ben zelf niet zo'n shusui fan. Dat heeft te maken dat een shisui wat mij betreft zijn meest aantrekkelijke patronen op de flanken heeft zitten en er maar weinig shusui ook vanaf boven gezien mooi ontwikkelen als ze ouder worden. Maar moet zeggen dat deze weleens kan gaan verrassen. Qua kenmerken is het meeste gezegd dus de toekomst zal het moeten uitwijzen. In ieder geval veel succes en plezier met dit visje.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Thijs

Bedankt Bas en Floris!
Erg fijne reacties.

Ondertussen is deze 100% female, ik ben ze vorig weekend gaan ophalen.
De reden dat ik voor deze vis ben gegaan is de symmetrie van het hi patroon en de schone kop en nog niet ingekleurde, rechte dorsale schubbenlijn.

Nu ik de video terug zie, is het hi zelfs iets opgekomen, voornamelijk rond de lippen en de wangen. Dat kan nog gaan verrassen!
Dit komt overeen met de verwachtingen die de dealer stelde bij de aankoop. Hij voorspelde ook dat de dorsale schubben nog wel gaan inkleuren, mocht dat het geval zijn, dan ben ik zeker tevreden.

Ik zal binnenkort nog een update proberen te geven.

Perry

Hé die had ik ff gemist denk ik

Het is helemaal niet mijn variëteit maar wel een mooie
Word een flinke brede vis denk ik

Thijs

Deze shusui heeft zich redelijk ontwikkeld dit jaar.
De dorsale schubben beginnen zich in te kleuren en de bouw wordt erg stevig.

Ik ben benieuwd naar jullie mening:

https://youtu.be/WM4fl3nYb-o

Albert-jan

Een hele mooie stevige shusui. Meestal worden deze niet zo groot geloof ik. Hopen dat ie zo mooi blijft  ;)
10m3 vijver met 9 koi.

Thijs

Mocht iemand interesse hebben in deze vis, stuur dan maar een berichtje. Bij concrete interesse mag deze vertrekken.