News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Link of rechts

Started by Remco, January 05, 2021, 11:24:33 AM

Previous topic - Next topic

Remco

Ik kwam deze tegen.
2 zelfde soort vissen.
Opzich niet zo spannend
Beide Nisai
2cm verschil.
Welke zouden jullie doen?
En waarom?


Edit Noodle: reclame verwijderd.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Bas42

Ik weet niet welke vis het langste is en wat de lengte momenteel is maar qua body heeft vis 1 mijn voorkeur. De 2e vis is erg breed op de schouders en heb de indruk dat dat een hele brede maar mogelijk wat gedrongen vis kan gaan worden. Overigens kan de foto ook vertekenen dus voor een optimale keuze moet je ze live in een bowl moeten kunnen zien zwemmen. Veel wijsheid.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


Gerrit Wolf

Links de bouw is mooier maar dit kan ook door de foto komen

Remco

Links is 39 cm nisai
Rechts is 37cm nisai

Maar normaal word er gezegd dat de bouw van de kop ook goed moet zijn. Is deze dan bij rechts te groot?
Staan bij de linker de ogen dan beter naar buiten?
Probeer het voor mezelf n beetje inzichterlijker te maken.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Bas42

Voor mij kloppen de verhoudingen niet van de 2e vis. Erg brede kop en schouders maar een kort achterlijf. Maar nogmaals het kan vertekenen op de foto maar voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter